English

احمد ناصری:

خط ملی نماد در استان اردبیل راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خط ملی نماد با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجتماعی بهتر برای دانش‌آموزان در استان راه‌اندازی شد.

خط ملی نماد در استان اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد ناصری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین افتتاح این خط گفت: محافظت همه‌جانبه از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی علاوه بر ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به آمادگی برای مداخله بموقع و موثر نیز نیازمند است.

وی افزود: در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی مختلف سلامت روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، شناخت و استفاده از ظرفیت‌های متنوع و راهکارهای جامع برای دسترسی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خدمات موردنیاز راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی امری لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل   گفت: دسترسی سریع و رایگان به متخصصان موضوعی در زمینه‌های راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و اتخاذ رویکردی همدلانه و نوآورانه در ارائه خدمات اهمیت بسزایی دارد.

ناصری با بیان اینکه خط ملی نماد پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه‌های خدمات مشاوره‌ای را تسهیل می‌کند، گفت: واکنش سریع در فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش‌آموزان، کیفیت بخشی به خدمات با بهره‌گیری از متخصصان آموزش دیده در این برنامه از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی ، فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: هیچ اداره فرهنگی مهم‌تر از آموزش و پرورش وجود ندارد چرا که در شخصیت دانش‌آموزان قبل از ورود به جامعه در این نهاد شکل پیدا می‌کند.

محمد سیمزاری با اعلام آمادگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای همکاری بیشتر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش اظهارکرد: موانع پیش روی دانش‌آموزان را باید در جامعه پاکسازی کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را طرف خطاب قرار داده‌اند، افزود: با مصون‌سازی جوانان از آسیب‌های اجتماعی آینده درخشانی را در کشور رقم خواهیم زد.

در حاشیه مراسم راه‌اندازی خط ملی نماد ۱۵۷۰، تجهیزات کمک آموزشی برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به مدارس حاشیه‌ای ناحیه ۲ اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ارسال شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه