English

ایرج ناصری‌مقدم:

بیش از چهار هزار تن بذر کشت پاییزه در میان کشاورزان استان توزیع شد

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: بذر‌های توزیع شده میان کشاورزان استان شامل گندم و جو و ۷۰ درصد بذر خریداری شده بذر اصلاح شده است.

بیش از چهار هزار تن بذر کشت پاییزه در میان کشاورزان استان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: چهار هزار و ۶۸ تن انواع بذور اصلاح‌شده و باکیفیت برای انجام کشت پاییزه در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

ناصری‌مقدم در ادامه این خبر اضافه کرد: از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۴۳ تن بذر توسط تشکل‌های شبکه تعاون روستایی در استان خریداری شده که چهار هزار و ۶۸ تن آن پس از بوجاری و اصلاح بین کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: بذر‌های توزیع شده میان کشاورزان استان شامل گندم و جو و ۷۰ درصد بذر خریداری شده بذر اصلاح شده است و مجموعا سه هزار و ۵۴۵ تن بذر گندم اصلاح شده خریداری شده که هزار و ۵۶۸ تن آن توزیع شده است.

وی همچنین درادامه متذکر شد و گفت: همچنین بذر اصلاح شده جو به میزان چهار هزار و ۲۲۹ تن خریداری شده که ۲ هزار و ۴۳۳ تن آن در بین کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

ناصری مقدم در خاتمه یادآور شد: مهمترین اهداف اصلاح نباتات بهبود بخشیدن به کیفیت، افزایش تولید در واحد سطح، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و مقاومت در برابر تنش‌های محیطی است و یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش استفاده از بذر‌های اصلاح شده، مقاومت آن در برابر شرایط نامساعد محیطی و آفات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه