English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی چاری بیش از 140 هزار هکتار از اراضی زارعی استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می بابد که پیش بینی می شود از این تعداد حدود 60 هزار هکتار گندم آبی و 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یابد.

بیش از 140 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص می یابد

محمدعلی اقدسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، در ارتباط با میزان کشت دانه های روغنی در استان ایلام، گفت: تاکنون 13 هزار هکتار از اراضی زراعی در سطح استان به کشت دانه های روغنی اختصاص یافته که پیش بینی می شود از این سطح بیش از 25 هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

وی به اقدامات انجام شده در راستای کشت پائیزه اشاره کرد و اظهار داشت:تاکنون بیش از 22 هزار تن انواع بذر اصلاح شده گندم، جو  و دانه های روغنی و همچنین بیش از 24 هزارتن انواع کودهای شیمیایی  تهیه و در بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 13 هزار تن از بذرهای مورد نیاز کشاورزان که تقریبا معادل 75 درصد کل بذرهای مورد نیاز استان است، تامین شده و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه با توجه به کمبود بذر در استان های همجوار متاسفانه بسیاری از دلالان در سطح استان اقدام به جمع آوری بذرهای گندم از کشاورزان استان کرده اند،گفت: با هماهنگی های انجام شده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان  به منظور کوتاه کردن دست دلالان بذرهای اصلاح شده به مقدار مورد نیاز صرفا در اختیار کشاورزان منطقه قرار می گیرد.

اقدسی با بیان اینکه به زودی بذرهای مورد نیاز مابقی کشاورزان تامین و در اختیار آنها قرار می گیرد، افزود: با توجه به ذخائر موجود در استان هیچگونه محدودیتی برای تحویل کود شیمیایی وجود ندارد و کشاورزان می توانند مقدار مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: به منظور تامین سرمایه در گردش کشاورزان استان برای خرید کود و سموم شیمیایی مبلغ 20 میلیون ریال تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که در این راستا کشاورزان می توانند با اخذ معرفی نامه از مدیریت شهرستان های تابعه استان به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه