English

شهردار یزد؛

وظیفه اصلی شهرداری مدیریت شهر است نه شهرسازی

شهردار یزد با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شهرداری مدیریت شهر است نه شهرسازی، اظهار داشت: وظیفه ما در شهرداری این است که شهر را برای مردم زیبا، تمیز و مناسب کرده و به گونه ای به آنها خدمات ارائه کنیم که برای روز کاری مردم آماده شده باشد و این فضا در طول سال باید وجود داشته باشد.

وظیفه اصلی شهرداری مدیریت شهر است نه شهرسازی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شهرداری مدیریت شهر است نه شهرسازی، اظهار داشت: وظیفه ما در شهرداری این است که شهر را برای مردم زیبا، تمیز و مناسب کرده و به گونه ای به آنها خدمات ارائه کنیم که برای روز کاری مردم آماده شده باشد و این فضا در طول سال باید وجود داشته باشد.

 

شهردار یزد خاطرنشان کرد: در سطح شهر فضاهایی وجود دارد که در طول سال‌های قبل به نخاله دان یا فضایی برای زباله ها تبدیل شده بود و حتی برای خود ما هم این موضوع به یک امر عادی تبدیل شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک ماه و نیم گذشته بهسازی این فضاها در دستور کار قرار گرفت و تاکید کردیم که هر فضایی متناسب با کارایی که دارند مورد استفاده قرار گیرد و ظاهر زشت و نازیبای را رفع کنیم.

محی الدینی از مدیران مناطق خواست یک روز را در هفته به بررسی تمام منطقه بپردازند و تمامی فضاهایی که با مشکل مواجه هستند را شناسایی و در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه خیلی از مشکلات به حدی کوچک و ریز هستند که به راحتی قابل رفع هستند، تصریح کرد: همین مشکلات ریز اما وقتی حل نمی‌شوند ظاهر بسیار نازیبایی به شهر می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بسیار ویژه‌ای که در سطح شهر داریم بحث خط‌کشی‌های خیابان‌های فرعی و اصلی است که در بسیاری از خیابان‌ها اصلاً دیده نمی‌شوند و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و تا چند روز قبل از عید نوروز بحث خط‌کشی‌ها به پایان برسد.

محی‌الدینی با تاکید بر اینکه نخستین ویژگی که به چشم مسافران در هنگام مراجعه به هر شهری می‌آید، ورودی آن شهر است، گفت: در برخی از ورودی های شهر یزد اصلاً وضعیت مناسبی نداریم و باید حتماً نسبت به بهسازی و زیباسازی ورودی‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

شهردار یزد توجه به استفاده از نور در زیباسازی شهر را یکی از مهمترین مسائلی دانست که باید مورد توجه باشد و گفت: در حوزه زیباسازی شهر باید از نورپردازی مناسب و همچنین بهره گیری از ظرفیت هنرمندان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: یزد هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهر از جمله نقاشی و هنرهای تجسمی دارد که می‌توان از ظرفیت آنها بهتر و بیشتر استفاده کرد.

محی الدینی به مشکلات موجود در حوزه عمل و نقل عمومی در شهر یزد اشاره کرد و گفت: بحث ایستگاه‌های اتوبوس یکی از موضوعاتی است که در سطح شهر با مشکل زیادی مواجه هستند و در خیلی از نقاط یا ایستگاه نداریم و یا اینکه ایستگاه های با چندین طرح متفاوت و ظاهر نامناسب قرار گرفته اند که باید رفع این مشکل هم در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی