English

مهدی فعالی عنوان کرد:

گام به گام به حمل و نقل هوشمند شهر جهانی یزد نزدیک می شویم

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد: با تدابیری که اندیشیده خواهد شد گام به گام به حمل و نقل هوشمند در شهر جهانی یزد نزدیک خواهیم شد.

گام به گام به حمل و نقل هوشمند شهر جهانی یزد نزدیک می شویم

مهدی فعالی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد، از برنامه ها و اولویت های این سازمان در مدیریت جدید گفت و توضیح داد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد سازمان گسترده ای  با خدمات متنوع می باشد که حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی شهری، دوچرخه، اتوبوس و تاکسی سرویس، محور همه موضوعات آن است.

فعالی با تاکید بر اینکه به دنبال استفاده بهینه از امکانات حمل و نقل عمومی هستیم، افزود: علیرغم وجود زیرساخت‌های مناسب بهره برداری خوبی از آنها انجام نمی شود به طوری که چندین سال است میانگین مسافران استفاده کننده از اتوبوس های شهری رو به کاهش است.

وی بیان کرد: هم اکنون طبق آماری که تهیه شده است حدود ۱۰۰ نفر در روز از هر اتوبوس شهری استفاده می کنند که این آمار نشان از بهره‌برداری ضعیف از امکانات موجود می باشد و در این زمینه باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم تا بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم.

 وی در این زمینه عنوان کرد: زمان طولانی انتظار مسافر در ایستگاه های اتوبوس می تواند به عنوان یک نقطه ضعف باشد چراکه با وجود اتوبوس های کولر دار در تابستان و نوسازی ناوگان می توان گفت از زیرساخت خوبی برخوردار هستیم ولی بهره برداری خوبی انجام نمی شود باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

فعالی در این گفت و گو با تاکید بر عملیاتی شدن حمل و نقل ترکیبی در شهر، گفت: به نظر می رسد بیشتر اقدامات در استفاده از حمل و نقل عمومی باید به این سمت حرکت کند.

وی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی حمل و شهری از عدم حمایت دولت نام برد و گفت: دولت طبق قانون از حمل و نقل عمومی نمی کند و کمک هایی که در قانون مشخص شده را نیز به شهرداری پرداخت نمی کند.

اجرای مناسب حمل و نقل هوشمند

فعالی که تحصیل کرده رشته " آی تی " است،  در خصوص اجرای حمل و نقل هوشمند با بیان اینکه هنوز اول راه رسیدن به این مهم هستیم، گفت: حمل و نقل هوشمند را یکی از اصول اولیه شهر هوشمند می باشد و افزود: برای رسیدن به حمل و نقل هوشمند نیاز به تغییرات مختلفی در عناصر مربوط به حمل و نقل شهری همچون جابجایی برخی ایستگاه ها، پایانه ها و ساخت ایستگاه های هوشمند داریم که پیگیری خواهد شد.

وی اعلام کرد: با تدابیری که اندیشیده خواهد شد گام به گام به حمل و نقل هوشمند در شهر جهانی یزد نزدیک خواهیم شد.

فعالی بیان کرد: باید از نظر اِلِمان شهری نگاه متفاوتی به ایستگاه ها و پایانه های اتوبوس های شهری داشته باشیم که فراموش شده است.

وی در زمینه بهره برداری مناسب از نرم افزار اتوبوس یاب، بیان کرد: اطلاعات این نرم افزار به روز نیست و ممکن است تا کنون مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده باشد که ما در صدد رقع مشکلات را هستیم و اطلاعات به روز خواهد شد و پس از اجرای فرآیند تولید محتوای کامل و صحیح نرم افزار را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهردار یزد یکی از مولفه های اولویت دار شهرداری را حمل و نقل درون شهری قرار داده اند، گفت: انتقال بخش ترافیک شهرداری به سازمان حمل و نقل شهرداری در دستور کار است و بر اساس اصول اجرایی بهترین روند برای شکل دهی و ساماندهی به حمل و نقل عمومی در شهر خواهد بود چرا که ترافیک شهری به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی همچنین به تحقق ترکیبی شدن حمل و نقل عمومی کمک می کند.

لزوم نگاه متفاوت به حمل و نقل عمومی هسته مرکزی شهر

فعالی با اشاره به اینکه شهر یزد یک شهر جهانی است و هسته مرکزی شهر باید با نگاه متفاوتی کار شود، عنوان کرد: دوچرخه از عناصر حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود که می‌توانیم در بافت تاریخی یزد از آن به خوبی بهره ببریم و مکمل خوبی برای حمل و نقل عمومی است همچنین ایستگاه های اتوبوس باید نسبت به بافتی که در آن قرار دارد یکسان سازی و مناسب سازی شود لذا یکسان سازی ایستگاه های اتوبوس در بافت مرکزی شهر را در دستور کار داریم.

مناسب سازی پایانه مسافر بری غدیر

وی مناسب سازی پایانه مسافربری غدیر به عنوان نقطه ورودی شهر را یکی از اقدامات پیش رو عنوان کرد و گفت: این پایانه تغییرات عمده ای در جهت احترام به مردم و حفظ شئونات دارالعباده لازم دارد که پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به تقسیم بندی اولویت های سازمان اشاره کرد و گفت: کنترل ترافیک شهری برای استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی، حمل و نقل هوشمند، فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی،  آموزش کارکنان و رانندگان و ارتباط مستمر با مردم برای دریافت نظرات آنها به عنوان اولویت های سازمان دنبال خواهد شد.

تقویت پل ارتباطی با مردم

وی گفت: پل ارتباطی سازمان با مردم شماره ۱۸۸۹ است که ضمن 24 ساعته نمودن این سامانه پاسخگو در طول هفت روز هفته در تلاش هستیم پل‌های ارتباطی متعددی با مردم راه اندازی کنیم و به عنوان موضوع مهم و اولویت دار در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم نیازهای هر منطقه را بهتر شناسایی کرده و متناسب با آن حمل و نقل عمومی و دسترس پذیری بهتر آن را در شهر جهانی یزد گسترش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه