English

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد خبر داد:

پیشرفت ۶۰ درصدی پارکینگ طبقاتی یزد/ادامه ساماندهی خیابان قیام

یزد معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد از پیشرفت 60 درصدی پارکینگ طبقاتی خیابان فرخی خبر داد و گفت: احداث این پارکینگ تاکنون بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

پیشرفت 60 درصدی پارکینگ طبقاتی یزد/ادامه ساماندهی خیابان قیام

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا شفیعی امروز در نشست متفاوت خبری با خبرنگاران استان یزد که در اتوبوس ترافیک شهرداری یزد برگزار شد به تشریح برنامه های عمرانی و ترافیکی شهرداری یزد طی سال گذشته و برنامه‌های امسال پرداخت و اظهار داشت: در سال 95 یک میلیون مترمربع آسفالت در سطح شهر انجام شد و 100 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در خیابان‌های مختلف شهر با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد تومان صورت گرفت.

وی با اشاره به کف‌سازی میدان امیرچخماق بیان کرد: برای اجرای این طرح بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه شده است.

شفیعی ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی خیابان قیام نیز به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های شهرداری یزد بعد از تعطیلات نوروز ادامه می یابد و این خیابان به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد از اجرای تقاطع غیرهمسطح خاتمی خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه که در دهه فجر به بهره برداری رسید، 12 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به برخی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری یزد که از سال گذشته آغاز شده و در سال 96 نیز ادامه می یابد،‌ عنوان کرد: آب انبار رستم گیو، پارک زیتون در اطراف کشتارگاه، فرهنگسرای کوثر، محوطه سازی کتابخانه مرکزی، احداث زمین های ورزشی در محله های یزد، اجرای طرح پل قهاری سعید و ... از جمله این موارد است.

شفیعی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه های شهرداری یزد، اجرای پارکینگ طبقاتی در خیابان فرخی است که تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای این پارکینگ تاکنون بالغ بر ۴.۵ میلیارد هزینه شده است، افزود: هم اکنون فضای ایجاد شده برای پارک خودروها باز است اما عملیات اجرایی در سال 96 تا تکمیل پروژه ادامه خواهد یافت.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد عنوان کرد: در صورت تصویب شورای شهر، چند پروژه تقاطع غیرهمسطح نیز در سطح شهر یزد ایجاد خواهد شد که یکی از آنها پروژه میدان اطلسی خواهد بود.

وی، توسعه پارک کوهستان و پارک مهرآوران، تکمیل پارک کسنویه، ایجاد آب‌نمای خشک در پارک‌های سطح شهر، ادامه ساماندهی مجموعه شاه طهماسب، روشنایی معابر و پارکینگ‌های سطح شهر، تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح مهدیه و تبدیل آن به چهارراه و مسقف کردن پل و ... نیز از برنامه های عمرانی است که در سال 96 اجرایی خواهد شد.

شفیعی در حوزه ترافیکی نیز به نصب دوربین‌های ثبت سرعت و نظارتی اشاره کرد و افزود: میانگین سرعت درون شهری خودروها 80 کیلومتر در ساعت بود که با نصب دوربین‌ها به 60 کیلومتر کاهش داشته و به تبع آن آمار تصادفات منجر به فوت نیز در سطح شهر به شکل چشمگیری کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در یزد 12 کارخانه موتورسیکلت سازی وجود دارد و بیش از 450 موتورسیکلت در سطح شهر در تردد هستند، بیان کرد: این آمارها سبب افزایش تصادفات شده و بیشترین تلفات رانندگی در سطح شهر مربوط به موتورسواران است.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی طرح‌های توسعه ای در سطح شهر یزد بیان کرد: برای اجرای موفق و تسریع در اجرای طرح‌ها، نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها وجود دارد که امیدواریم برای آبادانی هرچه بهتر شهر، شاهد همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مختلف باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی