English

امام جمعه تبریز:

هدف دشمن از حمله‌ سایبری به سامانه‌ توزیع سوخت کشور ایجاد فتنه بزرگ بود

امام جمعه تبریز با اشاره به حمله‌ سایبری اخیر به سامانه‌ توزیع سوخت کشور گفت: دشمنان می‌خواستند با این حمله‌ سایبری فتنه بزرگی را به راه بیندازند.

هدف دشمن از حمله‌ سایبری به  سامانه‌ توزیع سوخت کشور ایجاد فتنه بزرگ بود

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز که با رعایت اصول بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: قانون‌گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشرافی‌گری اصول و پیوست عدالت در جامعه است.

وی افزود: کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی باید با جدیت اجرا شود و هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها بر ضرورت به‌کارگیری هوشمندانه، دقیق، علمی و جدی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، اگر پدافند غیرعامل در کشور توسعه نیابد، کشور در معرض تهدیدات و خطرات غیرقابل جبرانی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حمله‌ سایبری اخیر به سامانه‌ توزیع سوخت کشور خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند با این حمله‌ سایبری فتنه بزرگی را به راه بیندازند که اگر پدافند غیرعامل هوشیار باشد تمامی این توطئه‌ها خنثی خواهد شد.

 آل‌هاشم ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در جریان این حمله‌ی سایبری نیز گفت: از صداوسیمای جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌ها که با اطلاع‌رسانی به‌ موقع مردم را از حقایق مطلع کردند، تشکر می‌کنم چراکه هرچقدر به مردم راست بگوییم، همکاری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: نوجوانان بسیجی پرچمداران آینده‌ نظام اسلامی هستند و بسیج تفکری بود که در جنگ تحمیلی شکل گرفت و توانست نیروهای مردمی را در تحولات نظام ثمربخش کند و با فداکاری‌های بسیج دانش‌آموزی در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: به‌ پاس اهمیت این روز بزرگ و جایگاه مهم بسیج دانش‌آموزی، نماز جمعه‌ هفته‌ آینده تبریز (مؤذنی، مکبری، مجری گری و حتی سخنرانی پیش از خطبه) را در اختیار نوجوانان قرار خواهیم داد تا فضای مصلی امام خمینی(ره) تبریز و نماز جمعه حال‌ و هوای دانش‌آموزی به خود بگیرد.

امام جمعه‌ تبریز همچنین با گرامیداشت فرارسیدن روز دهم آبان‌ماه سالروز شهادت نخستین شهید محراب  آیت‌الله قاضی طباطبایی که در سال ۱۳۵۸ توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید گفت: حرکت‌های عظیم این شهید بزرگوار در مساجد مقبره و شعبان تبریز و اعلامیه‌هایی که صادر می‌کرد، فراموش نشدنی است؛ به‌ طوری که ساواک به‌ خاطر فعالیت‌های شهید قاضی از او به‌عنوان خمینی آذربایجان یاد می‌کرد.

وی اضافه کرد: منزل آیت‌الله قاضی به مرکز فعالیت نیروهای انقلاب تبدیل شده بود و این شهید همچون دژ مستحکمی در برابر شکل‌گیری خطوط انحرافی بود و در عین شجاعت و قاطعیت فرد بسیار مهربانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه ها فرارسیدن روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز  بیان کرد: روز ۱۳ آبان سالگرد سه واقعه‌ بسیار مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است؛ به‌ طوری که تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان توسط رژیم ستمشاهی پهلوی در سال ۵۷ و اقدام خودش‌جوش دانشجویان پیرور خط امام در تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ همگی در روز ۱۳ آبان به وقوع پیوسته است و امسال نیز به‌ دلیل شرایط کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تجمع مردمی در سنگفرش مصلی امام خمینی(ره) تبریز با حضور مردم و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با تبریک به سردار عباسقلی زاده که روز گذشته به‌عنوان فرمانده سپاه عاشورا منصوب شد گفت: از سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت این انتصاب تشکر می‌کنم چرا که سردار عباسقلی زاده یکی از چهره‌های ارزشی، خدوم و مقبول در بین رزمندگان اسلام است و این انتصاب را به همه‌ رزمندگان، پاسداران، پیشکسوتان و تمامی نیروهای مسلح استان تبریک می‌گویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه