English

امام جمعه تبریز:

تهدیدات داعش در افغانستان باید در نطفه خفه شود

امام جمعه تبریز گفت:تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده است باید در نطفه خفه شود تا ناامنی از بین برود.

تهدیدات داعش در افغانستان باید در نطفه خفه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد اظهار داشت: تلاش بدخواهان در روزهای اخیر این بوده است که بین جمهوری آذربایجان و ایران تفرقه ایجاد کنند.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته وحدت، این هفته را یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی (ره) برای اتحاد مسلمانان دانست و یادآور شد: مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی دارند و همچنین دشمن مشترکی نیز دارند که عبارت است از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، پس چرا با وجود این اشتراکات، به دنبال اختلافات هستند؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین تحولات افغانستان خاطر نشان کرد: برخی ها در افغانستان با دنباله روی از سیاست‌های شکست خورده آمریکا تمام توان خود را در حمایت از داعش گذاشته اند و با ایجاد زمینه اقدامات نظامی محدود ایجاد ناامنی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این تهدیدات همچون تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده است باید در نطفه خفه شود تا ناامنی از بین برود و راهبرد ایران در این زمینه است که نیرو‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای در افغانستان حضور نداشته باشند چرا که خود افغانی‌ها می‌توانند امنیت و آسایش کشورشان را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: راهبرد ایران در این موضوع جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیرو‌های خارجی یا نیرو‌های نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

وی یادآور شد: مردم قهرمان آذربایجان مسببان حادثه انفجار نمازجمعه افغانستان را نفرین می‌کنند و از مجامع بین المللی می‌خواهند زمینه امنیت مردم  مسلمان افغان را فراهم آورند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری، آغاز ولایت و امامت حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود (عج) را تبریک گفت.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت از اقدامات، تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی این نیرو تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به روز روشندلان گفت: روز عصای سفید تنها بهانه‌ای برای پاسداشت استعداد‌ها و دستاورد‌های نابینایان عزیز است و باید در طول سال مراقبت شوند و مسئولان زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه