English

علیرضا رمزی:

خراسان رضوی دارای رتبه نخست جمعیت تحت پوشش بیمه شدگان کشور

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

خراسان رضوی دارای رتبه نخست جمعیت تحت پوشش بیمه شدگان کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: بیمه سلامت خراسان رضوی هم اکنون رتبه نخست جمعیت تحت پوشش بیمه شدگان کشور را به خود اختصاص داده است.

رمزی این سخنان را به مناسبت هفته بیمه سلامت بیان کرد و افزود: در حال حاضر سه میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۵۸ درصد کل جمعیت استان را شامل می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: از این تعداد افزون بر یک میلیون و ۸۰۱ نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و حدود یک میلیون و ۲۷۶ نفر زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان قرار دارند و بقیه بیمه شدگان در قالب صندوق بیمه کارمندی، ایرانیان و سایر اقشار، خدمات دریافت می کنند.

وی همچنین گفت: در مورد برنامه ها و دستاوردهای سازمان بیمه سلامت در جهت ارتقای خدمات دهی به بیماران که در حال اجراست، بستر سازی برای دریافت و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، حذف دفترچه های کاغذی ، حرکت به سمت مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده و ایجاد سامانه های غیر حضوری می باشد.

رمزی همچنین یادآور شد: تبادل الکترونیک اسناد بستری در خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و هم اکنون ۶۷ بیمارستان و ۱۱ مرکز جراحی محدود در این استان اسناد خود را به صورت تبادل الکترونیک ارسال می کنند.

وی با شاره به تولید نسخه الکترونیک در اداره کل بیمه سلامت با همکاری جامعه پزشکی از خردادماه پارسال تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ درصد از کل نسخ پزشکی در استان الکترونیکی صادر می شود که این رقم در مهرماه سال ۹۹، پنج درصد بود و نسخه نویسی تمام الکترونیک در مراکز تشخیص و درمانی زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی طی این مدت از هشت به ۶۴ درصد افزایش یافته است.

رمزی متذکر شد: هزینه های پوشش داروی رمدسیویر ، ویژه درمان کرونا در سطح استان ماهانه بیش از هفت میلیارد تومان است و با افزایش ۳۰۰ تخت جدید بیمارستانی از عادی به آی.سی.یو طی دوران شیوع کرونا در استان خراسان رضوی ماهانه ۱۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان  هزینه برای بیمه سلامت در بردارد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی عنوان کرد: هزینه درمان بیمه شدگان سلامت خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۱۳۹ میلیارد تومان در ماه بوده است که افزون بر ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این میزان برای بیماران کرونایی هزینه شده است.

رمزی با اشاره به روز شدن مطالبات موسسات طرف قرارداد در استان خراسان رضوی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ بابت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد بالغ بر یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان جذب اعتبار در استان صورت گرفته است  که بابت مطالبات مراکز درمانی در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

رمزی در خاتمه خاطرنشان کرد: با پرداخت این مبالغ، هم اکنون کل مطلبات موسسات دانشگاهی و غیر دانشگاهی سال ۱۳۹۹ و همچنین مطالبات نسخ غیر الکترونیکی موسسات طرف قرارداد غیر دانشگاهی در بخشهای بستری، دیالیزی و شیمی درمانی تا تیرماه ۱۴۰۰ و سایر موسسات تا خردادماه امسال تسویه و پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه