English

محمد رضا صابری:

کمبود داروی رمدسیویر، اصلی‌ترین داروی کرونا در مشهد برطرف شده است

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: وضعیت داروهای بیماران کرونایی و غیر کرونایی در حال حاضر خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.

کمبود داروی رمدسیویر، اصلی‌ترین داروی کرونا در مشهد برطرف شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد رضا صابری دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: در حال حاضر کمبود داروی رمدسیویر به عنوان اصلی‌ترین داروی کرونا در مشهد برطرف شده است.

محمد رضا صابری در ادامه این خبر اضافه کرد: با افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده داروی رمدسیویر در مشهد به ۲۳ داروخانه، هم اکنون مشکل ازدحام در داروخانه‌ها هم مشاهده نمی‌شود.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وضعیت داروهای بیماران کرونایی و غیر کرونایی در حال حاضر خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.

وی همچنین گفت: این کمیته در ۲ حوزه تأمین و توزیع بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی فعال است تا در حد مقدورات با ‌ کسری‌ در این حوزه‌ها مواجه نباشیم.

صابری اضافه کرد: رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود تا در صورت نیاز، دارو و اقلام موردنظر در اختیار بیمارستان‌های نیازمند به این موارد قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در وضعیت فعلی بر مصرف بهینه داروها تاکید شده است تا در شرایطی که میزان تقاضا بیش از عرضه باشد نیاز همگان برطرف  و تعادلی میان عرضه و تقاضا برقرار شود و در این خصوص با مشکل مواجه نشویم.

صابری در خاتمه خاطر نشان کرد: هم اکنون در بسیاری از اقلام دارویی، موجودی‌مان با نیازها همخوانی دارد اما در برخی موارد همچون تخت و ونتیلاتور کمبودهایی وجود دارد زیرا میزان مصرف ملزومات پزشکی بیماران و اقلام حفاظتی کادر بهداشت و درمان بالا رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه