English

رضا عبداللهی خبر داد:

اهدای حکم بازنشستگی بیمه کشاورزی در ۳۰۰ روستای اردبیل

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری در ۳۰۰ روستا حکم بازنشستگی اهدا می‌شود.

اهدای حکم بازنشستگی بیمه کشاورزی در ۳۰۰ روستای اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا عبداللهی ، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: در آستانه سفر رئیس جمهوری در کنار صدور حکم بازنشستگی برای تعدادی از بیمه‌شدگان در بیش از ۳۰۰ روستای استان قرار است میز خدمت نیز دایر شود.

وی به آمار بیمه‌شدگان و مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل اشاره کرد و افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در سطح استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر مشمول بیمه هستند که ۱۴۵ هزار نفر از آنها در مناطق روستایی و عشایر و ۳۵ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل افزود: کشاورزان غیر ساکن نیز اعم از زنبورداران، فعالان صنایع دستی و قالیبافان مشمول این بیمه هستند.

عبداللهی ادامه داد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر تا آخر شهریورماه امسال تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل درآمده است.

وی اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور ۲۲ درصد و در استان اردبیل ۳۳ درصد است که ۱۱ درصد ضریب نفوذ ما بیشتر از آمار کشوری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پوشش بیمه آحاد جامعه و متقاضیان وجود ندارد، بیان کرد: دولت ۲ برابر حق بیمه پرداختی خود روستاییان و عشایر، سهم خود را به این صندوق پرداخت می‌کند تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات به این جامعه تلاشگر را شاهد باشیم.

عبداللهی شرط سنی را در پوشش بیمه‌ای ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: برای آقایان و خانم‌ها این شرط تفاوتی نداشته و با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در طول سال حتی به صورت اقساطی نیز در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی حق و حقوق بیمه قابل پرداخت است.

وی اظهار کرد: از سال ۹۸ سهمیه تکلیفی استان از چهار هزار نفر در سال ۹۹ به بیش از پنج هزار و ۶۵۷ نفر رسید و سهمیه تکلیفی امسال بیمه نیز در استان هشت هزار و ۹۹۹ نفر اعلام شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل بیان کرد: با جهشی که در سه سال اخیر در پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر شاهد بودیم، تلاشمان بر این است تا در کانون‌های تولید و تلاش بتوانیم بهترین خدمات را برای جامعه مخاطب ارائه کنیم.

عبداللهی گفت: چهار هزار و ۱۲۱ نفر در حال حاضر از مزایای این صندوق اعم از کارافتاده، فوتی و بازنشسته بهره می‌برند که امیدواریم در سال‌های آینده این تعداد افزایش پیدا کند.

وی ارتقا کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای را به مراجعه‌کنندگان یادآور شد و افزود: استان اردبیل همواره  در زمره  استان‌های برتر در افزایش سهمیه ابلاغی و تکلیفی بوده به طوری که  با حضور در مناطق روستایی به عنوان کانون‌های تولید سعی شده تا در خدمت فعالان این عرصه بوده و پشتیبان آنها در حوزه بیمه‌ای باشیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل بیان کرد: اعضای بیمه روستایی، عشایری از مزایای همسان‌سازی در سال گذشته بهره‌مند شدند و همچنان ثمرات و نتایج این کار را در دریافتی بازنشستگان شاهد هستیم.

بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۸۱ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و  ۲۸۰ هزار نفری استان اردبیل جامعه هدف بیمه روستایی و عشایری است که ۱۴۵ هزار نفر از این تعداد در روستاها و مناطق عشایری و ۳۵ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی