English

هاشم علایی خبر داد:

اعمال استاندارد اجباری برای مصالح ساختمانی و آسانسور در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: برای تولید مصالح ساختمانی با کیفیت و همچنین رفع مشکلات آسانسور‌ها استاندارد اجباری در استان اعمال می‌شود.

اعمال استاندارد اجباری برای مصالح ساختمانی و آسانسور در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: شورای عالی استاندارد کالاهای مشمول استاندارد اجباری را به استان‌ها ابلاغ می‌کنند و بر همین اساس ما وظیفه نظارت، کنترل و بازرسی‌های مستمر را در طول سال داریم.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم نیز با تقویت شورای عالی استاندارد تلاش بر این است تا کالاهای بیشتری مشمول استاندارد اجباری شده و از طریق این نهاد ارزشمند مورد رصد و پایش قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۳۷۰ واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف مشمول استاندارد اجباری هستند که در این واحدها ۵۰۰ فرآورده و محصول متنوع تولید می‌شود تا تحت پوشش استاندارد اجباری قرار گیرند.

علایی افزود: ۵۰ درصد این تولیدات را مصالح ساختمانی و تجهیزات صنعت ساختمان تشکیل می‌دهد و ۵۰ درصد مابقی نیز در حوزه مواد غذایی، کشاورزی، سلولزی و سایر فرآورده‌های تولیدی در استان است.

وی فعالیت ۱۰ آزمایشگاه مرجع را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و گفت: در قالب این آزمایشگاه سعی بر این است تا تولیدات نمونه‌برداری شده و از طریق این آزمایشگاه مورد ارزیابی کیفی و استانداردسازی قرار گیرند که در این زمینه سربازان اقتصادی در خط مقدم خوداتکایی کشور سعی و تلاششان بر کیفی‌سازی تولیدات و عرضه آن به بازار است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در در ادامه افزود: پیش از این گواهی استاندارد صادر شده اعتبار یک ساله داشت اما در سال‌های اخیر این اعتبار سه ساله شده و هر ساله چهار بار از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید انجام می‌شود تا کالای تولید شده خارج از قوانین و ضوابط مقررات اجباری استاندارد روانه بازار مصرف نشود.

علایی بیان کرد: در حوزه مصالح ساختمانی، آسانسورها، ترازوها و نازل‌های سوخت نیز نظارت اداره کل استاندارد به شکل فراگیر در طول سال انجام می‌شود تا هیچکس به خود جرأت عرضه محصول و یا ارائه خدمات به شکل غیراستاندارد را نداده و الزامات استاندارد در آن رعایت شود.

وی بیشترین مشکلات در سطح استان را مربوط به آسانسور و صدور گواهی ایمنی دانست و ادامه داد: شهرداری‌ها موظفند به محض تأیید گواهی ایمنی آسانسور پایان کار برای واحدهای مسکونی صادر کنند و تا زمانی که این گواهی از طریق نصابان و همچنین شرکت‌های بازرسی ادواری تأیید نشود، شهرداری‌ها نباید صدور پروانه ساختمانی را انجام دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه