English

امین شکوری مقدم خبر داد:

کشف ۳۰ قبضه اسلحه شکاری در شهرستان خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ۳۰ قبضه اسلحه شکاری قاچاق و مجاز در نیمه نخست امسال در این شهرستان از متخلفان کشف و ضبط شده است.

کشف 30 قبضه اسلحه شکاری در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، امین شکوری مقدم ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت موفق به کشف و ضبط  این اسلحه‌ها شدند که این میزان نسبت به میزان کشفیات سلاح شکاری زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی اظهارکرد: از مجموع سلاح‌های کشف شده در این مدت ۱۷ قبضه سلاح غیرمجاز و قاچاق هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان خلخال با انجام ماموریت گشت و کنترل شبانه‌روزی در مناطق موفق به دستگیری ۲۲ شکارچی متخلف و کشف ۱۹۱ مورد انواع ادوات و وسایل شکار و صید شدند.

شکوری مقدم بیان کرد: همچنین در نیمه اول امسال با پیگیری‌های انجام شده از طریق دستگاه قضایی شهرستان ۱۸ هزار و ۶۱۶ مترمربع از اراضی ملی واقع در داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ رفع تصرف شده است.

وی افزود: در این خصوص نیز برای سه نفر از متصرفان اراضی ملی پرونده قضایی تشکیل و آنها برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به دلیل کوهستانی و صخره‌ای بودن مامن و زیستگاه انواع حیوانات وحشی از جمله پلنگ، خرس ، کفتار ، گرگ ، گراز و پرندگان شکاری است.

این منطقه با مساحت ۸۸ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل واقع شده و جزو مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه