English

حجت الاسلام اکبر احمدپور فدکی:

مقابله با قاچاق کالا، حمایت از تولید داخلی است

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس بیان کرد: تعامل و همراهی قوای مقننه و مجریه لازمه ایجاد بستر مناسب برای کاهش قیمت کالا و خدمات است.

مقابله با قاچاق کالا، حمایت از تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام اکبر احمدپور فدکی نماینده خواف و رشتخوار در مجلس در سخنانی متذکر شد: حمایت از تولید داخلی و مقابله با قاچاق کالا را لازمه کاهش و ثبات قیمت‌ها در بازار دانست.

حجت الاسلام احمدپور در ادامه این سخنان اضافه کرد: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار مقابله با قاچاق کالا، با حمایت از کالای داخلی ، زمینه رشد و رونق تولید آن را فراهم و تولید کنندگان را نسبت به آینده کاری خود دلگرم کند، بالتبع با افزایش کمی و کیفی تولیدات شاهد ثبات بیشتر در بازار و کنترل قیمتها خواهیم بود.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس همچنین افزود: حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان و ایجاد فضا و امکانات و ارائه تسهیلات بیشتر به آنان باید رویکرد اصلی دولت سیزدهم باشد و هر میزان که با تعامل بخش های مختلف اقدامات سازنده تری در این زمینه انجام شود، شاهد اثربخشی بیشتر آن در کاهش قیمتها خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید در کنار این مساله نظارت بر عرضه کالاها و خدمات و بازار تشدید شود چون برخی از فروشندگان از ضعف موجود در فرآیند نظارت سوء استفاده کرده و اجناس را گرانتر به دست مصرف کنندگان می رسانند ولی باید با قاطعیت در روند نظارت مسوولان و دست اندرکاران مربوط، میل برخی صنوف و بخشها به گرانفروشی کاهش یابد.

حجت الاسلام احمدپور همچنین تصریح کرد: تعامل و همراهی قوای مقننه و مجریه لازمه ایجاد بستر مناسب برای کاهش قیمت کالا و خدمات است، دولت و مجلس شورای اسلامی در ماههای اخیر سعی کردند که با تصویب و اجرای قوانین مناسب، در زمینه کنترل قیمت ها و حمایت از مردم به ایجاد ثبات در بازار کمک کنند.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس یادآور شد: از جمله مصوبات مجلس شورای اسلامی در این زمینه را وضع مالیات بر خانه های خالی می توان ذکر کرد و وجود چنین منازلی موجب افزایش قیمت های کاذب در بخش مسکن می شود ولی هر اندازه این خانه ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد، قیمتها شکسته می شود.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس

وی ادامه داد: دیگر مصوبه مهم مجلس برای کاهش قیمت کالاها، که تاثیرات خود را در آینده نزدیک نشان می دهد، الزام دولت به استفاده از نظرات مستقیم کشاورزان در قیمت گذاری محصولات کشاورزی است.

حجت الاسلام احمدپور بیان کرد: تا قبل از این قیمت گذاری محصولات کشاورزی تنها توسط برخی افراد صورت می گرفت و کشاورزان در این مساله دخالتی نداشتند ولی با مصوبه مجلس آنان می توانند به صورت مستقیم در قیمت گذاری و هم در خرید تضمینی نقشی اساسی داشته باشند.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبه کاهش بروکراسی در صدور مجوزها و سهولت بخشی در کسب و کارها دیگر اقدام مهم نمایندگان مردم برای کاهش مشکلات اقتصادی و از جمله کاهش معضل بیکاری است و اگر انحصار در برخی مشاغل شکسته شود و فرصت در اختیار همه متقاضیان قرار بگیرد تا هر فرد بر اساس علاقه، مدرک، رشته تحصیلی و تخصص خود شغل خود را انتخاب کند، این معضل کاهش می یابد.

حجت الاسلام  احمدپوردر خاتمه خاطرنشان کرد:  هر کدام از این مصوبات شرایط را برای مردم تسهیل و زمینه آسایش بیشتری برای آنان فراهم می سازد و اگر همراهی و تعامل لازم بین قوه مجریه و مقننه وجود داشته باشد مردم بهتر می توانند از آثار این قوانین برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه