English

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی:

ضرورت احیای حوزه علمیه مشهد به عنوان مرکز کهن علمی جهان تشیع

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار نسبت به حوزه و طلاب امید دارند و همکاری نزدیک در حوزه مسائل فرهنگی و تقویت ارتباط با حوزه علمیه کهن مشهد مقدس از برنامه‌های اصلی آستان قدس است.

ضرورت احیای حوزه علمیه مشهد به عنوان مرکز کهن علمی جهان تشیع

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی و در دیدار علما، خطبا و ائمه جماعات حرم مطهر رضوی در تالار ولایت بارگاه منور امام رضا(ع) عنوان کرد: در طول تاریخ حوزه مشهد جزو مهم‌ترین و معتبرترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع بوده و به برکت مضجع شریف امام رضا(ع) از کثرت علمای بزرگ و مدرسان برجسته برخوردار بوده است.

حجت الاسلام مروی در ادامه این سخنان تصریح کرد: حوزه مشهد از آنچنان جایگاهی برخوردار بوده است که حتی علمای بزرگی همچون "علامه بحرالعلوم" برای فراگیری فقه به حوزه مشهد آمده است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین متذکر شد: باید سابقه درخشان تاریخی حوزه مشهد معرفی شود و مرجعی برای تربیت فضلا باشدتاکید کرد: حوزه مشهد در جوار مرقد شریف عالم آل محمد(ص) استادان توانمند و طلاب با استعدادی دارد که باید بستر شکوفایی استعداد‌های آن‌ها فراهم شود.

وی در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بسیار نسبت به حوزه و طلاب امید دارند و همکاری نزدیک در حوزه مسائل فرهنگی و تقویت ارتباط با حوزه علمیه کهن مشهد مقدس از برنامه‌های اصلی آستان قدس است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای راه اندازی مدرسه عالی فقه عالم آل محمد(ص) در مشهد انجام شده است و در کنار بقیه مراکز، مؤسسات و مراکز علمی مشهد مقدس، مدرسه عالی فقه عالم آل محمد(ص) در محل کنونی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تعیین شده است تا بتواند پاسخگوی نیاز‌های فقهی و مسائل مستحدثه باشد.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد: دانشگاه رضوی هم به محل دیگری منتقل خواهد شد و توسعه و گسترش نیز خواهد یافت.

حجت الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: تحقق زیارت متعالی از رسالت‌های آستان قدس است و باید شرایط زیارت متعالی برای زائران چه از نظر محتوا و چه شکل و ظاهر فراهم شود که نقش حوزه‌های علمیه در یاری رسانی به آستان قدس در تحقق زیارت متعالی بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی