English

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی:

حرم مطهر رضوی، میزبان گردهمایی زائران اهل سنت

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: عشق و علاقه به اهل عصمت و طهارت و نبی مکرم اسلام (ص) در بین همه مسلمانان وجود دارد و هیچ اختلاف اساسی در بین مسلمانان به برکت وجود پیامبر وجود ندارد.

حرم مطهر رضوی، میزبان گردهمایی زائران اهل سنت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم گردهمایی زائران اهل سنت در حرم مطهر رضوی برگزار با اشاره به روایات فراوان رسول اکرم(ص) درخصوص زیارت امام رضا (ع) اظهار کرد: زیارت حضرت امام رضا (ع) فضیلت‌های بسیار زیادی دارد و ثواب زیارت امام مهربانی‌ها با ۷۰ حج هم برابری می‌کند.

حجت الاسلام مروی در ادامه این سخنان اضافه کرد: عشق و علاقه به اهل عصمت و طهارت و نبی مکرم اسلام (ص) در بین همه مسلمانان وجود دارد و هیچ اختلاف اساسی در بین مسلمانان به برکت وجود پیامبر وجود ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر، ظالمان و ستمکاران با دلایل مضحک سعی داشتند که میان مسلمان اختلاف ایجاد کنند و این نقشه آن‌ها تا به امروز هم ادامه دارد و خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز و وجود مشترکات زیادی که در بین اهل سنت و شعیه وجود دارد، باید دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم که دشمن به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام مروی تاکید کرد: در زمان پیامبر هم اختلافات وجود داشت، اما هرگز آن موقع مسلمانان به روی هم شمشیر نکشیدند و با احترام مسائل و اختلافات یکدیگر را با گفتگو حل می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: برای ظالمان از جمله آمریکا، شیعه و اهل سنت فرقی ندارد و آن‌ها با اصل اسلام مشکل دارند و در افغانستان و سوریه شاهد جنایات آمریکا بودیم که هزاران زن و مردم و کودک مسلمان را کشتند و کم‌ترین آسیب هم به سربازان آن‌ها نرسید؛ آن‌ها فقط در اتاق‌های فکر خودشان برنامه ریزی می‌کنند و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند.

حجت الاسلام مروی در خاتمه خاطر نشان کرد: دهه پایانی دهه صفر فرصت بسیار مناسبی است که مسلمانان برای وحدت میان خود، هم افزایی داشته باشند و در کنار یکدیگر علیه نقشه‌های دشمنان به پاخیزند و نقشه‌های آنان را خنثی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه