English

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی:

نعمت امنیت کشور به برکت مرزبانان غیور است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز شاید مردم در عرصه‌‎هایی دغدغه‌مند باشند، اما هیچکس در مقوله امنیت دغدغه ندارد و در ایران هیچ کس دغدغه امنیت ندارد که نعمتی بسیار بزرگ است.

نعمت امنیت کشور به برکت مرزبانان غیور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و با حضور در مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن‌الائمه (ع) مشهد در سخنانس عنوان کرد: امنیت جامعه به قدری از منظر اسلام و اولیاء دین مهم است که امیرالمؤمنین (ع) یکی از دلایل پذیرش خلافت را ایجاد امنیت در میان مردم معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مروی همچنین با اشاره به دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان در صحیفه سجادیه اظهار کرد: کار مرزبانان در تأمین امنیت جامعه از آنچنان اهمیتی برخوردار بوده که امام سجاد (ع) در میان آن همه دعای بلند معرفتی در صحیفه سجادیه از مرزبانان غفلت نکرده‌اند و حتی برای مرزبانان حکومت بنی امیه که حکومتی غاصب و ظالم است نیز دعا می‌کنند که نشان دهنده اهمیت موضوع امنیت در نگاه اولیا و پیشوایان دین است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: مرز‌ها از نقاط بسیار مهم و استراتژیک برای امنیت کشور است و  امنیت بنیادی‌ترین نیاز برای جوامع و مهمترین عامل برای رشد، توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است، به‌طوریکه تمام نعمت‌ها و شکوفایی استعداد‌ها در پرتوی عنصر امنیت بوده و نقش مرزبانان در ایجاد و حفظ امنیت کشور بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی در ادامه متذکر شد: با تقدیر از تلاش‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی برای تأمین نظم، آرامش و امنیت زائران حرم مطهر رضوی ، تمام مجاهدان عرصه نظم و امنیت کشور در ثواب زیارت زائران بارگاه قدس امام رضا (ع) شریک هستند.

حجت‌الاسلام مروی تاکید کرد: امروز شاید مردم در عرصه‌‎هایی دغدغه‌مند باشند، اما هیچکس در مقوله امنیت دغدغه ندارد، در بسیاری از کشور‌های منطقه مردم نمی‌دانند از خانه بیرون می‌روند آیا زنده باز خواهند گشت یا نه، اما در ایران هیچ کس دغدغه امنیت ندارد که نعمتی بسیار بزرگ است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حادثه تروریستی بمب‌گذاری در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران شد اشاره و یادآور شد: ایجاد گروه وحشی و تروریستی داعش توسط آمریکا و صهیونیسم که به نام اسلام و مسلمانان در مسجد بمب‌گذاری می‌کنند و نمازگزاران را به شهادت می‌رسانند از عمق توطئه شیطانی استکبار حکایت دارد، به‌طوریکه دیگر نیاز نیست سربازان آمریکایی و اسرائیلی علیه مسلمانان اقدامی انجام دهند، از میان خود مسلمانان عده‌ای انسان‌های جاهل و گمراه را برای وحشی‌گری به‌کار بسته‌اند

وی همچنین گفت: تمام لحظات حضور مرزبانان در مرز‌ها برای آنان ثواب و حسنه است، و ایران در منطقه‎‌ای ناامن و در میان آتش، امن‌ترین کشور است و این نعمت به برکت مرزبانان غیوری است که برای صیانت از این کشور تا پای جان ایستاده‌اند و شجاعانه از مرز‌ها دفاع می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از فرمانده معظم کل قوا و نقش ارزشمند نیروی انتظامی طی سال‌های اخیر اضافه کرد: این افتخار بسیار بزرگی برای نیروی انتظامی است که رهبری معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت هفته ناجا از تحولات و کار‌های مثبت این نیرو طی سال‌های اخیر تقدیر می‌کنند.

حجت‌الاسلام مروی در خاتمه این سخنان و با اشاره به جدایی بحرین از ایران خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام استکبار علیه ایران متحد و از صدام دفاع می‌کرد؛ در شرایطی که حتی سیم خاردار به ایران نمی‌دادند، کشور‌های غربی با تحویل هواپیما، موشک، انواع تسلیحات، مشاوره نظامی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس با حمایت‌های مالی فراوان، هرآنچه در توان داشتند را برای پشتیبانی از صدام به میدان آورده بودند، اما یک وجب از خاک این کشور را نتوانستند جدا کنند. امروز یک فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط و انسانی صالح، شجاع، سیاستمدار، وطن پرست و خدا ترس فرماندهی کل قوا را برعهده دارد و این یک افتخار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه