English

با حضور رئیس سازمان انتقال خون کشور:

ساختمان جدید انتقال خون در نور ‌به بهره برداری رسید

ساختمان جدید انتقال خون شهرستان نور با هزینه بیش از 4 میلیاردتومان و با حضور رئیس سازمان انتقال خون کشور بهره برداری شد.

ساختمان جدید انتقال خون در نور ‌به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، پیمان عشقی در مراسم بهره برداری از این ساختمان اظهار داشت: ساختمان جدید انتقال خون شهرستان نور با هزینه بیش از 4 میلیاردتومان توسط خیّر خیر اندیش و با بودجه بیش از 700 میلیون تومانی این ‌سازمان برای تجهیزات آن در زمینی به مساحت 230 مترمربع و در 100 روز ساخته به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشه وجود داشته و ارتباطی به فصل و زمان ‌خاصی ندارد ادامه داد: پس از موج‌های بیماری کرونا و نیز به دلیل انجام عمل‌های جراحی که در زمان پیک امکان آن وجود نداشت، مصرف خون ‌بسیار بالا رفته، بنابراین همزمان با کاهش پیک کرونا از مردم درخواست می‌کنیم، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: با توجه به ایام کرونایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نمی‌توانیم از بیشترین ظرفیت برای دریافت خون ‌استفاده کرده، در نتیجه مردم نسبت ساعات نوبت دهی را در اولویت خود قرار دهند.

وی افزود: برخی از شهر‌های مازندران، دو برابر‌ ظرفیت تعیین شده استاندارد جهانی، امکان دریافت خون وجود داشته یعنی از هر هزار نفر 75 نفر اما با توجه به مشکل کمبود نیروی انسانی، حدود 4 هزار و 500 نفر نیرو در کل کشور در این بخش فعالیت می‌کنند.

عشقی تصریح کرد: هر چند وجود سازمان انتقال خون در شهر‌های بزرگ پُررنگ‌تر است، اما نیرو‌های این سازمان باید در مناطق محروم به صورت شناور برای دریافت خون حضور یافته زیرا خون مردم این مناطق دارای شاخص سلامت بسیار بالاتری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه