English

سارا حکمی:

ابرناکی و افزایش دمای هوا، پدیده جوی غالب خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: روز جمعه افزایش سرعت و شدت باد در بیشتر نواحی استان را شاهد خواهیم بود که در نواحی بادخیز استان و بخش‌هایی از نیمه جنوبی، وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ابرناکی و افزایش دمای هوا، پدیده جوی غالب خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سارا حکمی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که با گذر امواج ضعیف و ناپایدار ابر از استان، آسمان این خطه برای ساعاتی در بعد از ظهر امروز و نیز روز جمعه شاهد افزایش ابرناکی خواهد بود.

حکمی در ادامه این خبر اضافه کرد: پیش بینی می شود در ساعات آینده نواحی شمالی استان نیمه ابری و قسمت هایی از جنوب استان دارای آسمانی صاف تا قسمتی ابری باشند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: بر این اساس در روز جمعه افزایش سرعت و شدت باد را در بیشتر نواحی استان شاهد خواهیم بود که در نواحی بادخیز استان و بخش‌هایی از نیمه جنوبی، وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از لحاظ شرایط دمایی روند افزایش دمای هوا ادامه پیدا می‌کند اگرچه فردا، به صورت موقت دمای هوا چند درجه‌ای کاهش خواهد یافت. 

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دمای هوای مشهد دیروز بین ۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و بیشینه دمای هوای مشهد امروز ظهر به ۲۸ درجه سانتی‌گراد رسید که کمینه آن امشب به هشت درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

حکمی در خاتمه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته زاوه با کمینه دمای هوای یک درجه بالای صفر و داورزن با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه