English

دویست و نود و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد؛

مدارس یزد بازگشایی می شوند/فعالیت ۸۰۰ معلم خرید خدمت در یزد

دویست و نود و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد از بدو تاسیس تاکنون و پنجمین جلسه در سال ۱۴۰۰ به ریاست دکتر فاطمی استاندار یزد برگزار شد.

مدارس یزد بازگشایی می شوند/فعالیت 800 معلم خرید خدمت در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: باید همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس بصورت حضوری پیش بینی شود و در این زمینه توجیه خانواده ها و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا از نیمه آبان ماه مدارس در استان یزد به صورت حضوری و با رعایت نکات لازم فعالیت می کنند.

وی با بیان این‌که نزدیک به دو سال است که دانش آموزان از فضای مدرسه دور مانده اند، افزود: در کشورهای توسعه یافته به دلیل کرونا همه صنایع و کسب و کار آنها تعطیل شد اما نظام تعلیم و تربیت آنها تعطیل نشد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش در توسعه یافتگی نقش بسیار مهمی دارد.

استاندار یزد با اشاره به این‌که در دوران کرونا بیشترین آسیب به نهادهای آموزشی وارد شده است، گفت: فضای مدارس باید به گونه‌ای مدیریت شود که تعلیم و تربیت کمترین لطمه را بخورد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد، حوزه تربیت را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از ظرفیت سمن ها و نهادهای فرهنگی برای موضوع های تربیتی در مدارس استفاده شود و با استفاده از نظرات مشاوران خبره ، مدیران تربیتی و کارشناسان سابق و فعلی آموزش و پرورش آسیب های موجود در مسیر مباحث تربیتی رفع شود.

وی ادامه داد: اکنون نگاه عمیق فرهنگی در شورای اسلامی فعلی شهر یزد حاکم است و برای نظام تعلیم و تربیت استان فرصتی است تا با جلسه مشترک با شورای شهر تفاهم نامه های بسته شود تا در زمینه مسائل تربیتی مدارس همکاری لازم صورت گیرد زیرا هرگونه هزینه در آموزس و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است .

استاندار یزد با تشریح کمبود فضاهای ورزشی مدارس استان یزد گفت: این مسئله زیبنده استان یزد نیست و باید از فضای اطراف مدارس و سالن های ورزشی استان یزد برای کاهش این محدودیت استفاده شود و ورزش و تربیتی بدنی به یک مسئله دست دوم تبدیل نشود.

فاطمی در خصوص مشکلات معلمان خرید خدمت در استان نیز خاطرنشان کرد: هرچند مشکل مع خرید خدمت کشوری است و فقط متخص استان نیست اما حدود ۸۰۰ معلم خرید خدمت در این استان وجود دارد که از حداقل دریافتی برخوردارند و این زیبنده نظام تعلیم و تربیت نیست.

وی در پایان تأکید کرد: آموزش و پرورش در این زمینه طرحی تهیه و به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بسیار با این نهاد همراه و تاثیرگذار هستند، ارائه کنند تا قانونی این مشکل حل شود و بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش نشویم.

گفتنی است:بررسی راهکارهای غلبه بر آسیب‌های دوران کرونا در حوزه آموزشی، پرورشی و طرح ملی سواد حرکتی و ارائه گزارش توسط مدیر کل آموزش و پرورش یزد، معاونین آموزشی،پرورشی و تربیت بدنی و سلامت در حوزه های مختلف و ارائه نقطه نظرات استاندار محترم و جمع بندی برنامه ها از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی