English

استاندار یزد خبر داد؛

بیکاری اغلب فارغ التحصیلان دانشگاه در یزد

استاندار یزد گفت: الان وضعیت بیکاری استان یزد به گونه‌ای است که بیشتر دانش‌آموختگان دانشگاهی در رشته های مختلف بیکار هستند.

بیکاری اغلب فارغ التحصیلان دانشگاه در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در شورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: فرهنگ سازی لازم در جامعه برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام نشده است البته نگاه‌ها نسبت به گذشته کمی تغییر یافته اما هنوز نیاز به فرهنگ سازی است.

استاندار یزد ادامه داد: الان وضعیت بیکاری استان یزد به گونه‌ای است که بیشتر دانش‌آموختگان دانشگاهی در رشته های مختلف بیکار هستند و بازار کار  استان یزد منطبق با رشته تحصیلی آنها نیست از آن طرف خیلی کارخانجات، واحد اقتصادی و حتی خدماتی نیازمند نیروی کار هستند که از نیروهای غیربومی و اتباع بیگانه استفاده می کنند که ما باید برای رفع مشکل بیکاری در استان یزد به صورت جدی تر وارد بحث هنرسنان شویم  و آن را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت‌های خیرین، واحدهای صنعتی و معدنی در بحث هنرستانها افزود:باید یک طرح جامع در ابعاد مختلف در زمینه  هنرستان‌ها در استان تهیه شود که این یک کار بسیار ارزشمند است.

طالبی بر تبلیغ و آگاه سازی آحاد جامعه مخصوصا در بین خانواده ها در زمینه هنرستان‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه، دانش آموزان باید به سمت رشته های مهارتی بروند زیرا پس از فارغ التحصیلی کمتر دچار پدیده بیکاری خواهند شد. 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید همواره برای دانش آموزان و خانواده‌ها نشست مشاوره تحصیلی برگزار کند تا آنان به اهمیت مهارت آموزی شناخت لازم را پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه