English

استاندار یزد؛

توسعه متوازن شهرستان‌های استان رویکرد سفر دولت به یزد است

استاندار یزد گفت: توجه به توسعه متوازن همه شهرستان‌های استان یزد از رویکردهای اصلی در تدوین طرح‌های آماده شده برای تصویب در جریان سفر دولت به استان یزد است.

توسعه متوازن شهرستان‌های استان رویکرد سفر دولت به یزد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد گفت: در جریان دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان یزد، در روز یکشنبه هفته آتی ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 وی در نشست خبری تبیین برنامه‌های سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان یزد اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های آماده بهره‌برداری، 25 هزار میلیارد ریال هزینه شده که 10 هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و 15 هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

وی بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، 90 کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و 25 کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس را از مهمترین طرح‌های آماده بهره برداری برشمرد و یادآور شد: این پروژه‌های به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح خواهد شد.

طالبی همچنین از تدوین و آماده‌سازی 15 تفاهم نامه با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مالی و بانک‌ها خبرداد و افزود: این تفاهم نامه‌ها در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان یزد امضا خواهد شد که تا زمان سفر امکان افزایش و انجام تغییراتی در آنها وجود دارد که عمده این تفاهم نامه‌ها با توجه به اولویت‌های استان، در زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام، سرمایه گذاری در حوزه‌های زیرساختی، پروژه‌های آب، اشتغال تحصیل کرده های دانشگاهی، گردشگری، اقتصاد دانش بنیان و ... است.

استاندار یزد توجه به توسعه متوازن همه شهرستان‌های استان یزد را از رویکردهای اصلی در تدوین طرح‌های آماده شده برای تصویب در جریان سفر دولت به استان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها با توجه به عنایتی که از سوی دولت و بخش‌های دیگر نسبت به پیشنهادات استان صورت گرفته، زمینه جهش اقتصادی در 2 سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید را برای استان فراهم می‌سازد.

طالبی در خصوص مباحث آب و برنامه دولت برای کاهش مشکلات استان یزد در این زمینه یادآور شد: در قالب خط انتقال آب خلیج فارس که تا سال آینده با اتمام مراحل لوله گذاری، آب این خط انتقال به استان یزد خواهد رسید، 20 میلیون متر مکعب سهمیه برای استان در نظر گرفته شده بود که درخواست استان افزایش این سهمیه به 40 میلیون متر مکعب است و با تحقق این مهم شاهد کاهش مشکلات آب استان خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه