English

محمدعلی طالبی؛

نیاز به تغییر محتوای آموزشی به شدت احساس می شود/دولت مشارکت بیشتری در تکمیل پروژه های خیری داشته باشد

استاندار یزد در شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر اموزش و پرورش، گفت: امیدواریم یکی از دستاوردهای سفر امروز وزیر آموزش و پرورش به یزد، افزایش اعتبار باشد و دولت مشارکت بیشتری در تکمیل پروژه های خیری داشته باشد.

نیاز به تغییر محتوای آموزشی به شدت احساس می شود/دولت مشارکت بیشتری در  تکمیل پروژه های خیری داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور محسن جاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: والدین یزدی توجه ویژه ای به تعلیم و تعلم فرزندان خود دارند و ۲۶ سال صدرنشینی دانش آموزان استان در آزمون سراسری دانشگاه ها موجب  شد تا گفتمان حمایت از آموزش و پرورش در این منطقه فراگیر شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: گرچه از کنکورزدگی ضربه هایی خورده ایم اما نمی توان توجهی که از این رهگذر متوجه  آموزش و پرورش استان شد، را منکر شویم.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در استان یزد جدا از مدرسه سازی، توجه ویژه ای به تامین نیازهای آموزش و پرورش دارد که شایسته تجلیل است اما با وجود همه این ظرفیت ها مشکلاتی در این حوزه به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی وجود دارد.

استاندار یزد با بیان این ذهنیت  که در مدارس یزد مشکلی وجود ندارد ،گفت:  اگر اندکی از مرکز شهر فاصله گرفته شود، مسایل و مشکلات عدیده ای به چشم می آید. 

طالبی اظهار امیدواری کرد که یکی از دستاوردهای سفر امروز وزیر آموزش و پرورش به یزد، افزایش اعتبار  باشد و دولت مشارکت بیشتری در  تکمیل پروژه های خیری داشته باشد.

وی، کمبود نیروهای خدماتی را نیز از جمله مشکلات آموزش و پرورش یزد بیان کرد  و گفت: تاکنون تلاش ها  برای رفع این مشکل به نتیجه نرسیده است.

طالبی ادامه داد: در بسیاری از موارد افراد خیری که زمین در اختیار آنها قرار نگرفت، از همکاری بازماندند.

وی با اشاره به نقدهایی که به نظام آموزشی در زمینه محتوای آموزشی وجود دارد، گفت: در یزد نیاز به تغییر محتوای آموزشی به شدت احساس می شود زیرا با افزایش روزافزون آمار بیکاران فارغ التحصیل مواجه هستیم.

طالبی ادامه داد: اکنون یزد در آمار بیکاری در میان ۳۱ استان کشور در ردیف سوم قرار دارد اما در عین حال بسیاری از شهرستان ها با کمبود نیروی کار مواجه است که این امر مهاجرت را برای یزد به دنبال دارد که این مهاجرت اغلب معطوف به مهاجرت کارگران ساده و بدون تخصص است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه