English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگرش "دولت مردمی" پرهیز از تمرکز گرایی است/ ضرورت ریل گذاری در حوزه فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:نگرش دولت مردمی مبتنی بر استعدادها، نمادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اقصی نقاط ایران اسلامی و پرهیز از تمرکز گرایی است.

 نگرش "دولت مردمی" پرهیز از تمرکز گرایی است/ ضرورت ریل گذاری در حوزه فرهنگ و هنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، محمدمهدی اسماعیلی امروز در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه ‌بان در مرند اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نقاط اصلی و پایگاه ‌های مهم فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی است و باید از این ظرفیت برای گسترش و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی و سند راهبردی حوزه فرهنگ نگاه ویژه ای به آذربایجان شرقی و تبریز شده است و گام های مهمی برای ارتقای فرهنگ و هنری منطقه برداشته خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر محصور و محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و تمدن و فرهنگ ایرانی حوزه وسیعی از مرز چین تا آسیای مرکزی و قفقاز و جنوب خلیج فارس را شامل می شود و در صدور انقلاب اسلامی، نگرش ما مرزها و سرحدات سیاسی نبوده، بلکه حوزه فرهنگی و تمدنی همواره مطرح بوده است.
 
اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌ های مهم اقتصادی کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این حوزه می‌تواند نیازهای ارزی و انتظارات مسئولان را برآورده کند و باید در این حوزه ریل گذاری انجام شود.
 
وی افزود: ملت ما با ملت‌های همسایه و همجوار پیوند قلبی و عاطفی دارد و ما زبان مشترکی داریم که مبنا و محور آن فرهنگ و تمدن است و حوزه متعالی و فخیم فرهنگ و تمدن نسبتی با جنگ و تجاوز ندارد و به مثابه آبی زلال جاری و ساری است و تاثیر آن همواره مشهود است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راهبردهای دولت سیزدهم، تاکید کرد: نگرش دولت مردمی مبتنی بر استعدادها، نمادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اقصی نقاط ایران اسلامی و پرهیز از تمرکز گرایی است و این توجه به نقاط مختلف بسط داده می‌شود تا هویت ها و استعدادهای خود را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان را محلی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه دانست که با حفظ همه چارچوب ‌ها هنر اصیل خود را نمایش می دهد و نیاز به پرورش و توجه به چنین جشنواره هایی بیشتر است.
 
وی افزود: مرند جلوه گاه غنى فرهنگى آذربایجان و هنرخیز و هنرمند پرور است؛ و زنده یاد باغچه بان نیز که همه ایران با نام و یاد این فقید انس دارند از همین شهر است و جشنواره تئاتر کودک به نام وى، مجالی براى نشان دادن ظرفیت هاى عظیم هنرى دختران و پسران سرزمین ماست.
 
اسماعیلی از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره باغچه بان در آذربایجان‌شرقی حمایت و اظهار امیدواری کرد ایجاد یک مجموعه نمایش سینمایی در شهرستان مرند در دستور کار قرار گیرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه