English

شهردار تبریز:

آگاه‌سازی عمومی در شفاف‌سازی، دستور کار شهرداری تبریز است

شهردار تبریز گفت: آگاه‌سازی عمومی در خصوص شفاف‌سازی و سالم‌سازی محیط، در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

 آگاه‌سازی عمومی در شفاف‌سازی، دستور کار شهرداری تبریز است

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، عباس رنجبر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: در همین دو، سه روز اخیر و پس از معارفه، با همکاران در مناطق و سازمان‌های شهرداری در حال بررسی وضعیت جاری بودیم و در دو، سه حوزه که قرار است اقدامات اساسی انجام یابد، کمیته‌هایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در کنار دیگر مواردی که انجام خواهد گرفت، بحث حمل و نقل عمومی، شهرداری الکترونیک و حاشیه‌نشینی را می‌خواهیم پیش ببریم. در حوزه حاشیه‌نشینی دو موضوع را پیگیری خواهیم کرد. یکی، اقداماتی است که زندگی را برای ساکنان آنجا تسهیل خواهد کرد و دیگری، رفع خطر از مناطق حاشیه‌نشین است که کاری بزرگ است.

شهردار تبریز با بیان اینکه برخی مناطق به‌صورت عمودی و غیراستاندارد توسعه می‌یابد، گفت: تا جایی که می‌توانیم به‌صورت عملی و یا فرهنگی مردم را از این موضوع آگاه خواهیم کرد. در بحث رفع خطر، ما می‌توانیم با طرح‌های مقاوم‌سازی برخی از ساختمان‌ها را رفع خطر کنیم. برچیدن ساختمان و بازسازی آنها دیگر راهکار رفع خطر است.

وی ادامه داد: در این حوزه نیز تیمی متشکل از کارشناسان در حال بررسی اوضاع و برآورد قیمت هستند که به سمع و نظر شورا خواهد رسید.

رنجبر در خصوص حوزه حمل و نقل، عنوان کرد: در دوران شیوع کرونا با کاهش سفرهای درون‌شهری مواجه بودیم و معلوم نیست این اتفاق تا چه زمانی ادامه داشته باشد. در این حوزه با مدیران بخش‌ها جلساتی برگزار کرده ایم و موضوع افزایش خودروهای عمومی را برای دوران پساکرونا و بازگشایی مدارس و افزایش واکسیناسیون مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: ما تولید داخلی در زمینه اتوبوس و مینی‌بوس نداریم و از طرفی واردات این خودروها خیلی محدود است. البته در این خصوص در داخل استان پتانسیل داریم که صحبت‌هایی در این ارتباط داشته ایم. بودجه خوبی در این حوزه داریم و اوراق مشارکت نیز اخذ خواهد شد. اینکه دنبال اتوبوس باشیم یا مینی‌بوس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار تبریز همچنین به موضوع شفاف سازی و مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارهایی انجام شده اما نیمه‌تمام مانده است. امروز ما هنوز نتوانسته‌ایم بحث صدور پروانه را به‌صورت آنلاین و مجازی به مردم ارائه کنیم. در رابطه با شفاف‌سازی و سالم‌سازی محیط، بحث آگاه‌سازی عمومی در این حوزه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه