English

امام جمعه ایلام:

وحدت و تقویت نخبگان نیاز امروز جامعه است/ پیروزی درعرصه های ورزشی جهانی معرف هویت و فرهنگ ملی است

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام با بیان اینکه پیروزی جوانان ما در مسابقات جهانی معرف هویت، فرهنگ ملی ما و موجب صدور انقلاب اسلامی است، گفت: نخبگان باید تلاش کنند که برای تقویت فرهنگ جامعه قلم بزنند و خدا ناخواسته برای تخریب دیگران و تفرقه تلاش نکنند.

وحدت و تقویت نخبگان نیاز امروز جامعه است/ پیروزی درعرصه های ورزشی جهانی معرف هویت و فرهنگ ملی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد با تبریک ایام ربیع الاول و روز هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، افزود: همانطور که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) مهم ترین تحول تاریخ بشریت است، هجرت هم سرآغاز تکمیل دین و بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) و سرآغاز تشکیل حکومت اسلامی در مدینه است که منبع تحولی در جهان شد و زیربنایی برای حکومت جهانی حضرت امام عصر(عج) خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از قهرمانان کشتی آزاد و مدال آوران عرصه ورزش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این قهرمانان، توانستند پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند و دل مردم را شاد کنند و خدا را شکر ورزشکاران ما در مسابقات المپیک و پارا المپیک خوش درخشیدند.

امام جمعه ایلام با اشاره اینکه امروز عرصه ورزش صرفا ورزش نیست، تصریح کرد: دشمن خیلی تلاش کرد که جمهوری اسلامی را تحریم ورزشی کند تا قهرمانان ما در عرصه های جهانی حضور پیدا نکنند و مردم ما احساس حقارت و سرافکندگی در سطح جهانی داشته باشند اما  خدا خواست قهرمانان ما در سطح دنیا بدرخشند و در مسابقات جهانی به رتبه های بالا نائل شوند، چشمان متعجب دنیا را به سمت خود متوجه کنند، مردم ما احساس سربلندی و فخر در مردم ایجاد کنند و نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه پیروزی جوانان ما در مسابقات جهانی  معرف هویت  و فرهنگ ملی ما است، گفت: وقتی قهرمان ما  با چفیه که نماد رزمندگی و مقاومت در عرصه جهانی حضور پیدا می کند و بعد از  پیروزی، در مقابل خداوند متعال سجده شکر به جای می آورد، وقتی بانوان ما با با حجاب اسلامی در عرصه جهانی ورود پیدا می کنند، این صدور انقلاب و جمهوری اسلامی  و فرهنگ ما به کشورهای جهانی است. 

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام افزود: یک اتحاد راهبردی بین کشورهای چین و روسیه شکل گرفته است که این دشمنان دیدند که نه تنها تهدید و تحریم آنها موثر نبود بلکه جمهوری اسلامی این تهدید را به راحتی تبدیل به فرصت کرده است و دشمنان قسم خورد ما آرام ننشستند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که شمارش معکوس نابودی خود را می شمارد با پایگاه هایی که در آذربایجان و ارتباطی که با ترکیه و پاکستان دارد،تلاش کرد که این برگ برنده جمهوری اسلامی را مورد صدمه و آسیب قرار دهند و زهر خود را بریزند، فکر کردند از موقعیتی که صهیونیست ها در آذربایجان دارند بر علیه ما استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آنها نقشه کشیدند که بخشی از سرزمین ارمنستان را تصرف کنند و با تصرف آن کریدور ارتباطی ایران در شمال کشور را با اروپا قطع شود، فکر کردند که با این حرکت می توانند فزون طلبی کنند و سیطره سیاسی و نظامی بر ما پیدا کنند، لذا خیلی راحت فریب خوردند و شروع به نشان دادن چنگ و دندان قدام و رزمایش مشترک در مرزهای جمهوری اسلامی اقدام کردند.

حجت الاسلام دکترکریمی تبار با تقدیر از مردم استان و هیئات مذهبی، مداحان و مبلغین و کسانی که در عزای اهل بیت(ع) در فضای مجازی قلم زدند، خاطرنشان کرد: این عزیزان در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جامعه تلاش کردند و هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه های عزاداری در ایام اربعین انجام شد و گزارشی دال بر عدم رعایت و شیوع ویروس کرونا در این خصوص ارائه نشده است.

امام جمعه ایلام گفت: ما در شرایطی هستیم که نیاز به وحدت و تقویت نخبگان داریم، نخبگان و کسانی که قلم در دست دارند و داعیه این را دارند که افکار جامعه را مهندسی می کنند، دقت کنند که فرهنگ جامعه و تقویت نخبگان قلم بزنند و خدای ناخواسته تلاش آنان در راستای تخریب دیگران و تفرقه در جامعه نباشد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان امنیت، افزود: امروز از برکت خون شهدای ناجا و نیروهای مسلح، امنیت کامل بر جامعه و کشور حاکم است و از  فرماندهی ناجای استان و همکاران ایشان در نیروی انتظامی به خاطر تلاش در راستای ایجاد امنیت تقدیر می شود و انتظار می رود که در خدمت به مردم و انجام رسالت خود بیش از گذشته کوشا باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه