English

نماینده ولی فقیه در استان ایلام :

عدالت در توزیع آب یکی از ضروریات است/ مردم تبعیض نمی پذیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت :عدالت در توزیع آب یکی از ضروریات است که باید مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد، برای مثال قطعی ۲ ساعته آب به علت کمبود آن باید بین تمام محلات تقسیم شود چراکه مردم تبعیض را نمی پذیرند.

عدالت در توزیع آب یکی از ضروریات است/ مردم تبعیض نمی پذیرند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار  در دیدار مدیرعامل وجمعی از کارکنان آب و فاضلاب استان ایلام  ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و حلول سال نو، افزود: آب مایه حیات و نیاز اولیه انسان بعد از اکسیژن می باشد، در این راستا خدمت رسانی به بندگان خدا عبادت ارزشمندی محسوب می شود.

وی اظهار داشت:چنانچه مدیریت صحیحی بر آب های زیر زمینی و سطحی صورت گیرد مشکل بی آبی نخواهیم داشت، لذا استحصال آب از چشمه ها، رودخانه ها، چاه ها و نیز تصفیه و انتقال آن به دست مصرف کننده نیازمند داشتن برنامه ریزی و مدیریت اصولی است، و کوتاهی در این امر مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.

امام جمعه ایلام به لزوم مصرف صحیح آب توسط مصرف کننده اشاره و تصریح کرد: بخشی دیگر از نحوه مدیریت آب به شیوه مصرف آن برمی گردد، در فرهنگ اسلام اسراف کردن حرام است، بنابراین باید بر اساس آموزه های دینی فرهنگ مصرف درست در این زمینه را داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها آب شرب از غیر شرب تفکیک شده است،خاطرنشان کرد: پروژه های تامین و توزیع آب شرب مردم باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی به مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه شهری اشاره کرد و افزود: طبیعتا اینگونه ساخت و سازهای غیر مجاز از باب فقر و ناچاری صورت گرفته و غیر مجاز بودن این سازه ها، مجوز عدم تامین آب مصرفی آنها نخواهد بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: این مساله باید در شورای تامین استان مطرح و راهکاری ارائه شود تا هم مشکل تامین آب آنها رفع و هم سرانه مصرف کنندگان این مناطق برای پرداخت هزینه مصرف به آب و فاضلاب استان مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: استان نیازمند برنامه ریزی براساس چشم اندازی ۲۰ ساله متناسب با رشد جمعیت و انبوه میهمانان ویژه اربعین حسینی در تامین و انتقال آب شُرب مصرفی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: آب مساله ای نیست که از آن غفلت کنیم، مردم از متولیان تامین آن انتظار پیگیری مطلوب را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه