English

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

۷۰۰ هکتار مزارع آمل کلزا کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی کشت کلزا در 700 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

700 هکتار مزارع آمل کلزا کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدحسین اسلامی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 700 هکتار کلزا در شهرستان آمل کشت شود که با رشد 300 درصدی نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اجرای دستورالعمل سازمان جهاد کشاورزی مازندران و رسیدن به سهمیه ابلاغی توسعه و کشت کلزا، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی انعقاد قرارداد کشت کلزا در این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: با توجه به خرید تضمینی کلزا و افزایش قیمت آن به 15 هزار تومان، امید است 700 هکتار اراضی شالیزاری و خشکه زاری این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد و در همین راستا کلاس های آموزشی مجازی در مساجد، تکایا و حسینیه های این شهرستان برگزار و 300 نفر از بهره برداران آموزش‎ های لازم را برای توسعه کشت کلزا فرا گرفتند.

وی با تأکید  بر اینکه کشاورزان با توجه به زمان مناسب کشت کلزا، نسبت به کاشت آن اقدام کنند، خاطرنشان ساخت: کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان آماده ارائه خدمات آموزشی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و حضور در مزارع کلزا هستند.

اسلامی گفت: کاشت دانه روغنی کلزا علاوه بر کاهش وابستگی به واردات روغن، بهترین تناوب و پایداری در تولید محصولات زراعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه