English

شست‌وشوی مستمر درختان درپی افزایش روزهای آلوده در قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شست‌وشوی مستمر درختان درپی افزایش روزهای آلوده در قم خبرداد.

شست‌وشوی مستمر درختان درپی افزایش روزهای آلوده در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت شست‌وشوی درختان سطح شهر اظهار داشت: به دلیل تکرار و افزایش روزهای همراه با ریزگرد و گردوغبار، موضوع اجبار در شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روزهای آلوده، جوی از نظر ریزگرد و تأثیر سوء این وضعیت بر سطوح سبز گیاهان، شست‌وشو و نظافت مستمر فضای سبز شهری بیش از همیشه احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: این کار با هدف از بین بردن آلودگی سطح گیاهان فضای سبز و افزایش راندمان فتوسنتز انجام می‌شود که درنهایت به افزایش تولید اکسیژن و بهبود شرایط جزیره‌ای گرمانی شهر منجر می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای خردادماه تا مهرماه سال جاری به دلیل وجود پرتکرار روزهای آلوده، عملیات شست‌وشوی گیاهان با استفاده از محول‌های ارگانیک مانند صابون‌های پتاسه و پالیزین در حال انجام است.

جوادیان یادآور شد: طرح شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در سطح مناطق هشت‌گانه شهر قم با نظارت تیم‌های گیاه‌پزشکی ادامه دارد و به دلیل اینکه امسال تعداد روزهای آلوده همراه با گردوغبار بیشتر از سال‌های گذشته بود، عملیات شست‌وشوی گیاهان نیز بیش از سال‌های گذشته ادامه یافته و هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در قالب این طرح به‌صورت متوسط ۲۰۰ درخت در هر یک از پیمان‌های فضای سبز نظافت و درمجموع روزانه ۵ هزار اصله شست‌وشو می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه