English

استقامت در راه خداوند بزرگ‌ترین درس زندگی شهداست

امام جمعه سلفچگان گفت: بزرگ‌ترین درسی که از سیره شهدا می‌آموزیم، صبر و استقامت آنها در مسیر الهی و راه حق است.

استقامت در راه خداوند بزرگ‌ترین درس زندگی شهداست

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام محمد حسین کتابچی در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) روستای زواریان که به مناسبت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به آیه ۱۶ سوره مبارکه «جن» اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا یعنی و اگر بر طریقه (اسلام و ایمان) پایدار بودند آب (علم و رحمت و رزق) فراوان نصیبشان البته می‌گردانیدیم.

وی افزود: ایستادگی و استقامت، تضمین حمایت و یاری پروردگار شمرده شده البته این مقاومت باید در مسیر رضایت الهی باشد.

امام جمعه سلفچگان با بیان اینکه در دیگر آیات قرآن کریم، آرامش و رفع نگرانی‌های بندگان، دیگر ثمره مقاومت در راه خداوند شمرده شده است گفت: بالاترین ویژگی و سبک زندگی شهدا، استقامت در مسیر الهی است، ما هم باید از آنها بیاموزیم و در زندگی صبر پیشه کنیم.

وی ادامه داد: تربیت فرزندان همراه با ویژگی صبر و استقامت، بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که پدران و مادران می‌توانند به آنها بدهند.

کتابچی با بیان اینکه شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر سبب شده است بسیاری از افراد جامعه در صدد تامین همه خواسته‌های مادی فرزندانشان برآیند گفت: اگر هر آنچه بچه‌ها می‌خواهند به سرعت فراهم کنیم، آنگاه صبر و استقامت آنها کاهش می‌یابد و آنها انسان‌هایی بار می‌آیند که برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش و صبر ندارند زیرا هر آنچه خواسته‌اند با گریه و بهانه‌گیری به دست آورده‌اند.

امام جمعه سلفچگان عنوان کرد: باید از شهدا، صبر و استقامت را بیاموزیم، چه در زندگی فردی و چه در زندگی خانوادگی و اجتماعی، چرا که «صبر» بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه