English

نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا استان یزد در پی بازدید از بیمارستان شهید صدوقی برگزار شد

استاندار جدید یزد در پی بازدید از بیمارستان شهید صدوقی یزد شاهد افزایش بستری های کرونا در این بیمارستان بود بنابراین دستور نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد که به منظور بررسی آخرین شرایط کرونایی استان برگزار شد، با بیان اینکه باید جلوتر از بیماری کرونا حرکت کنیم، اظهار کرد: این مهم، یک راهبرد و استراتژی در مواجهه با بیماریی است که به طور مستقیم با سلامت و جان مردم در ارتباط است و لذا باید همه توان خود را برای کنترل و مدیریت کرونا بکار بگیریم.

وی کرونا را مسئله اول، فوری و جدی استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: تا زمان پایان کرونا یا کنترل کامل آن، باید اطلاع رسانی به موقع از وضعیت استان و نظارت جدی بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل های بهداشتی، به عنوان اولویت اول امور قرار بگیرد.

استاندار با بیان اینکه در بحث کرونا هر دو بعد پیشگیری و مقابله اهمیت دارد، تصریح کرد: در بعد مقابله باید تمهیدات لازم در جهت تامین اقلام دارویی و زیرساخت های لازم صورت بگیرد تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

استاندار با اشاره به لزوم تبیین بیش از پیش ضرورت و اثربخشی واکسیناسیون در برابر کرونا، خواستار برگزاری جلسات رو در رو دانشگاه علوم پزشکی با اصناف و مجموعه های ورزشی در راستای انتقال حساسیت موضوع و تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل ها شد.

فاطمی ادامه داد: بخش مهمی از بعد پیشگیری از شیوع کرونا، منوط به حوزه فرهنگسازی است لذا باید راهکارهای اثربخش و کارآمدی در جهت افزایش آگاهی و حساسیت مردم نسبت به این بیماری تعریف شده و  امکان ایجاد موج های بعدی کرونا در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها، اطلاع رسانی شود.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به همراه شدن آنفولانزا با کرونا در ماه های آبان و آذر، بر آگاه سازی مردم برای رعایت پروتکل ها تاکید و بیان کرد: به منظور مدیریت بهتر شرایط کرونا باید جلسه ای با حضور سازمان ها و دستگاه های فرهنگی استان، در جهت انجام یک کار جدی، متنوع و جدید در این حوزه، برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه