English

امید جهانخواه:

صادرات زعفران خراسان رضوی کاهش پیدا کرد

ناظر گمرک خراسان رضوی بیان کرد: دلیل اصلی این کاهش نیز به بازگشت ارز حاصل از صادرات بازمی گردد و در نیمه نخست سال گذشته ۸۵.۸ تن زعفران به ارزش ۶۸ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

صادرات زعفران خراسان رضوی کاهش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امید جهانخواه ناظر گمرک خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: صادرات محصول زعفران از استان خراسان رضوی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 38 درصد کاهش یافته است.

جهانخواه در ادامه این خبر افزود: در نیمه نخست امسال ۸۶ تن زعفران به ارزش ۴۲ میلیون و ۸۸۸ هزار دلار از گمرکات استان خراسان رضوی صادر شده است.

ناظر گمرک خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: این آمار گرچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک دهم درصد افزایش داشته اما از نظر ارزش ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: دلیل اصلی این کاهش صادرات زعفران خراسان رضوی نیز به بازگشت ارز حاصل از صادرات بازمی گردد و در نیمه نخست سال گذشته ۸۵.۸ تن زعفران به ارزش ۶۸ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

جهانخواه در خاتمه این خبر خاطر نشان کرد: زعفران خراسان رضوی در ۶ ماه نخست امسال به ۴۸ کشور صادر شد که بیشترین آن مربوط به چین، امارات، اسپانیا، افغانستان، ماکائو، عمان، قطر و ایتالیا بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه