English

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مهران در گفتگو با خبرگزاری موج :

تاکنون ۲۵ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند

معاون عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مهران گفت: از اول ماه صفر تاکنون بیش از 25 هزار نفر زائر از کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند.

تاکنون 25 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند

احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای بازگشت زوار در مرز مهران اندیشیده شده است، افزود: زائران به محض ورود به کشور تست کرونا از آنان اخذ و توسط  24 موکب مستقر در مهران پذیرایی و ازطریق ناوگان حمل و نقل به شهرهای مبدا فرستاده می شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی به گونه ای انجام شده که زائران از کمربندی شهرها عبور کنند تا موجب ترافیک نشود، اظهار داشت: تشکیل جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی به ریاست استاندار ایلام و جلسات قرارگاه ویژه و کمیته های تخصصی زیر مجموعه ستاد بصورت روزانه انجام می شود تا کمبودهای موجود رصد شود و تا نسبت به رفع آنها اقدام گردد.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مهران با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده هیچ گونه مشکلی در زمینه های مختلف برای زائران اربعین وجود ندارد، تصریح کرد: بازدید میدانی و به صورت شبانه روزی استاندار، معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار شهرستان، مدیران ستادی و اجرایی استان و پیگیری آنی مسائل و مرتفع نمودن مشکلات از جمله برنامه های موفق برای رفع مشکلات در زمینه های مختلف است.

کرمی از استقرار بیش از 30 موکب برای پذیرایی از زوار شامل 24 موکب در پایانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهر مهران و 2 موکب در پایانه زرباطیه برای خدمات دهی به زائران اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: استقرار 20 پایگاه امدادی، 40  پایگاه درمانی، 2 بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری با ظرفیت 10 هزار نفر از دیگر خدمات به زوار اربعین در پایانه مرزی مهران است.

وی از دپو اتوبوس به تعداد کافی و آمادگی تا استقرار یکهزارو 200 دستگاه  اتوبوس در روز در مرز مهران خبر داد و گفت: افزایش گیت های ورودی به تعداد 50 گیت، با توجه به افزایش ورود زوار بازگشتی و انجام تست در محل قرنطینه با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری سپاه و هلال احمر و ارتش، تلاش های قابل قبولی در مرز مهران انجام می شود.

احمد کرمی

معاون عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مهران  افزود: در صورت مثبت بودن تست زائری و نیاز به  بستری افراد، در بیمارستان امام حسین(ع) مهران بستری و اعلام مشخصات سایر افراد مثبت به دانشگاه علوم پزشکی استان مبدا و اعزام به صورت جداگانه انجام می شود.

کرمی از راه اندازی قرنطینه مرزی ویژه کنترل امنیتی اتباع خارجی در مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: استقرار5 فروند بالگرد و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران، تشکیل قرارگاه آب به منظور تامین آب شرب بهداشتی و ذخیره سازی بیش از 3 میلیون  بطری آب معدنی و استقرار دستگاههای خنک کننده و تامین یخ به میزان کافی و پوشش پایانه مرزی زرباطیه، انتخاب شهردار معین در پایانه مرزی و بسیج امکانات و تجهیزات شهرداری های استان و شهرداری کرمانشاه جهت تنظیف پایانه و مسیرهای تردد از اقدامات انجام شده در مرز مهران بوده است.

وی اظهار داشت:تشکیل تیم راهنمایی زوار و نصب بنر جهت نمای مسیر و محل ها ، تشکیل گشت های سیار و نظارت بر قیمت ها شامل کالا، خدمات و کرایه، تشکیل ستاد ساماندهی گمشدگان و تامین هزینه افراد در راه مانده، فعال نمودن سیستم های مه پاش و خنک کننده در پایانه با توجه به گرمی هوا، آمادگی پخت و توزیع روزانه 50 هزار پرس غذا در سه وعده و نیز تحویل 5 هزار  پرس به مواکب مستقر در پایانه زرباطیه از دیگر اقدامات انجام شده در مرز مهران است.

کرمی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه امسال استان معین برای ساماندهی مربوط به کارهای حوزه شهرداری وجود نداشت در سطح استان هر روز یکی از شهرداران استان  بعنوان شهردار معین در مرز مهران مستقر شده است، خاطرنشان کرد: به منظور نظافت ، جمع آوری زباله، خدمات شهری ، ساماندهی ناوگان حمل و نقل ، حمل زباله ، آتش نشانی و غیره به صورت نوبتی از امکانات شهرداری های استان استفاده شده است و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده از این لحاظ نیز هیچ گونه مشکلی در مرز مهران وجود ندارد.

مرز مهران

معاون عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مهران با اشاره به اینکه وضعیت ترافیک روان و نظم و امنیت برقرار و هیچ مشکلی در مرز مهران وجود ندارد، تصریح کرد:خدمات تا آخرین ورود زائران به مرز بین المللی مهران ادامه دارد و مسئولان استانی در این زمینه تلاش خود را برای خدمات رسانی به زوار چند برابر می کنند.  

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه