English

در اربعین امسال:

تلاش های مسئولان ایلامی در خدمات رسانی به زائران اربعین ستودنی است

تلاش ها و اقدامات دستگاه های اجرایی استان همچون استانداری، سپاه امیرالمومنین، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری و حمل جاده ای، دانشگاه علوم پزشکی،فرمانداری مهران، آب و فاضلاب و دیگر دستگاههای خدمات رسان و همچنین مردم همیشه در صحنه ایلام در خدمات رسانی به زائران اربعین ستودنی است.

تلاش های مسئولان ایلامی در خدمات رسانی به زائران اربعین ستودنی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، هر ساله یک ماه قبل از برگزاری مراسم اربعین همه دستگاههای اجرایی استان اعم از کشوری و لشگری تلاش های فراوانی می کنند تا خدمات شایسته ای به زائران اربعین ارائه دهند، همه امکانات از جمله بهداشتی، غذا ، اسکان، تامین امنیت و غیره بدون پرداخت هیچ گونه وجهی در اختیار آنها قرار می دهند تا بتوانند میزبان خوبی برای زوار باشند.

مردم استان ایلام با اینکه از لحاظ درآمدی ضعیف هستند ولی برای زائران ابا عبدالله الحسین(ع) سنگ تمام می گذارند، در سال های گذشته علاوه بر پذیرایی، منازل خود را به صورت رایگان در اختیار زوار قرار می دانند تا آنها از خود هزینه ای نکنند، اینها همه و همه فقط به یک منظور و آنهم شاید از این طریق بتوانند خدمتی به زائران دل سوخته ابا عبدالله الحسین(ع) کنند.

مردم استان ایلام اعم از مناطق شهری و روستایی تلاش می می کنند که میزبان قابلی برای زائران اربعین باشند و مسئولان این استان هم سنگ تمام می گذارند، زائرانی که به محدوده جغرافیایی ایلام وارد می شوند تا خروج همه امکانات برای آنها فراهم می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار نیرو پلیس، امنیت زائران عتبات عالیات را در این استان تامین می‌کنند و وظیفه برقراری نظم در پایانه را برعهده دارند،گفت: هم اکنون 200 نیروی گشتی پلیس انتظامی و پلیس راه نیز در جاده های ایلام  مستقر هستند.

سردار دلاور القاصی مهر افزود: پلیس انتظامی همواره بر اساس وظیفه ذاتی خود برقراری نظام و امنیت در جامعه را برعهده دارد که در کنگره اربعین نیز با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده نیروهای پلیس با همه توان خود برای تامین امنیت تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: با تمهیدات اتخاذ شده  نیروهای پلیس راه در مناطق تعیین شده برای تسهیل در عبور و مرور زائران در پایانه و شهر مهران مستقر هستند تا زائران به راحتی بتواند پس از ورود به کشور راهی محل سکونت خود شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه همه نیروهای پلیس مستقر در پایانه مرزی مهران تا زمانی که تمامی زائران به مرز مهران و کشور وارد شوند، مستقر هستند،اظهار داشت: نیروهای پلیس استان در اطراف مواکب و محل تجمع زائران حضوری فعال دارند و تاکنون با وجود این نیروهای پرتلاش هیچ سرقتی گزارش نشده و مشکلی وجود ندارد.

همچنین مدیرعامل هلال احمر استان ایلام با اشاره به اینکه طی 2 روز گذشته تاکنون بیش از یک هزار و 100 زائر توسط این جمعیت در مهران اسکان داده شده اند،گفت: با توجه به بازگشت زائران از مرز مهران اسکان زائران در نخستین شب 150 بود که در شب گذشته به 950دنفر افزایش یافته است.

علی اصغر علی اکبری با بیان اینکه این افراد در فضاهای باز در محوطه پایانه مرزی اسکان یافته و در این زمینه موکت و پتو نیز توسط امدادگران جمعیت هلال احمر بین آنها توزیع شده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان به هر شیوه ممکن به زادران اربعین در زمینه ای مختلف خدمات رسانی می کند.

وی اظهار داشت: هلال احمر استان بصورت شبانه روزی با استقرار تیم های مختلف امدادی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مهران و کشور عراق است و هم اکنون 410 نفر از نیروهای این جمعیت در مرز مهران و آنسوی مرز مستقر و در آماده باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: علاوه بر استقرار تیم های امداد و نجات در مرز مهران با هماهنگی جمعیت هلال احمر کشور نیز خودروهای امدادی مختلف به کشور عراق اعزام و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

علی اکبری تصریح کرد: هم اکنون 12 پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت، سه تیم واکنش سریع، 2 تیم امدادی خواهران و چهار تیم امدادی برادران در مرز مهران مستقر و در مجموع 300 امدادگر و 110 نفر از کارکنان این جمعیت مشغول  امدادرسانی به زائران هستند.

همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه 10 تن سیب درختی بین زائران اربعین حسینی در مرز مهران توزیع شده است،گفت: این میزان سیب از محل نیت واقفان تامین و بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی از پخت روزانه 10 هزار پرس غذای گرم بین زائران در مهران خبر داد و افزود: کار پخت غذای گرم بین زائران اربعین حسینی از محل نیت واقفان از شنبه هفته جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پخت غذای گرم در 2 وعده ناهار و شام در آشپزخانه بزرگ اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه در مهران انجام‌ می شود، اظهار داشت: در این راستا تاکنون 50 هزار پرس غذا بین زائران توزیع شده است.

به گفته حجت الاسلام عزیزی، با توجه به حضور زائران در مرز مهران این اداره‌کل با بکارگیری امکانات در حال خدمت رسانی در مرز مهران است.

همچنین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه  بیمارستان صحرایی 24 ساعته به زوار اربعین حسینی در مرز مهران خدمت رسانی می کند،گفت: بیمارستان صحرایی سپاه با تمام تجهیزات شامل اتاق جراحی، رادیولوژی، داروخانه سیار، بستری زنان و مردان و اورژانس در پایانه مرزی برای خدمات رسانی به زائران حسینی راه اندازی شده است.

سردار جمال شاکرمی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی سپاه به طور 24 ساعته به زائران خدمت رسانی می‌کند، افزود: سپاه با در خواست دانشگاه و موافقت سردار سلامی فرمانده کل سپاه، یک سامانه 38 تخت خوابی بیمارستان صحرایی را با امکانات اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر امکانات پاراکلینیک و مجموعه اورژانس با 20  تخت اورژانس را در مرز مهران راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه سپاه 150 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در پایانه مرزی مستقر کرده تا در مواقع نیاز و کمبود وسایل نقلیه برای انتقال مسافران از آنان استفاده شود، اظهار داشت: توزیع ماسک بهداشتی، غذا و غیره از دیگر اقدامات سپاه در پایانه مرزی مهران بوده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه سپاه پاسداران بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هنگام بازگشت زائران از مرز مهران روزانه بین پنج تا 10 هزار وعده غذایی بین زوار توزیع خواهد کرد،گفت: سپاه در زمینه بهداشت و درمان یک بیمارستان صحرایی در میدان اربعین واقع در نقطه مرزی مستقر کرده ضمن اینکه سامانه اورژانس نیز در مرز فعال کرده‌ایم و با دانشگاه علوم پزشکی نیز همکاری می‌کنیم.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار ماسک جهت توزیع بین زائران مهیا شده و کمیته فرهنگی نیز برای اقامه نماز جماعت در مرز تشکیل شده است،افزود:در زمینه تأمین آب آشامیدنی سه تانکر آب برای استفاده زائران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: 150 دستگاه اتوبوس شرکت جوان سیر ایثار برای جابجای زائران به استان‌های خود در اختیار داریم و به صورت آماده باش در شهر مهران وجود دارد در زمینه اسکان نیز سه هزار پتو و سه هزار زیرانداز را آماده کردیم که در میدان اربعین قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه