English

مجید کاکی:

۲ بیمارستان صحرایی در مهران آماده خدمات رسانی به زائران است

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: 2 بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی شده و آماده خدمت رسانی به زائران است.

2 بیمارستان صحرایی در مهران آماده خدمات رسانی به زائران است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مجید کاکی فرماندار شهرستان مهران در بازدید از پایانه مرزی مهران افزود: نیروهای بهداشتی مستقر در پایانه مرزی مهران از تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهند گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد بصورت مجزا از سایر زائران راهی محل سکونت خود می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است، اظهار داشت: 12 هزار زائر عتبات عالیات از روز گذشته تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 20 امروز این آمار به 20 هزار نفر برسد.

کاکی با اشاره به اینکه  شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است، تصریح کرد: تمهیدات امنیتی، انتظامی، بهداشتی و حمل و نقل در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده است و تا این لحظه هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به مقصد وجود ندارد.

فرماندار شهرستان مرزی مهران خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های  نظامی و امنیتی و خدمات ‌رسان و امدادی در بحث اربعین پای کار هستند و مواکب هم با شور و اشتیاق خاصی از زائران بازگشتی به کشور پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از زائران اربعین حسینی که از طریق هوایی وارد عراق شدند به تدریج تا پایان روز جمعه وارد مرز مهران می‌شوند،گفت:نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین بصورت روزانه با حضور استاندار ایلام و دستگاه‌های اجرایی هر روز ساعت 16 در مرز مهران برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی و راهکارهای لازم برای سهولت انتقال زائران برگشتی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می‌شود.

کاکی اظهار داشت: بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها 60 هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه