English

استاندار ایلام:

آغاز موج بازگشت زائران اربعین از دیشب/ روزانه ۲۰ هزار نفر وارد پایانه مرزی مهران می شوند

استاندارایلام با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ورود زوار به کشور اندیشیده شده است،گفت: آماده باش کمیته ها و دستگاه‌ها برای مدیریت اربعین ضرورت دارد و پیش بینی می شود روزانه 20 هزار نفر وارد پایانه مرزی مهران شوند.

آغاز موج بازگشت زائران اربعین از دیشب/ روزانه 20 هزار نفر وارد پایانه مرزی مهران می شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام محمد نوذری استاندار ایلام در نشست قرارگاه ویژه اربعین با تاکید بر برنامه ریزی های لازم برای برگشت زوار اربعین حسینی و فراهم نمودن زیرساخت های بهداشتی افزود: اربعین حسینی یک موضوع ملی و آبروی نظام است، می طلبد همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم  زمینه اربعینی شدن فضا را فراهم کنند.

 وی بر آمادگی همه کمیته ها برای تامین امکانات و مدیریت امور محوله  تاکید کرد و اظهار داشت: تیمی از تعزیرات حکومتی استان در مرز مهران مستقر خواهد شد و بر میزان اخذ کرایه از زائران نظارت می کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه کمیته های نظامی، امنیتی و بهداشتی هر روز نشست هماهنگی و جمع بندی خود را برگزار و در آن مشکلات و موانع را احصا و برطرف کنند،تصریح کرد: پیش بینی می شود فردا تا قبل از ظهر حدود 20 هزار زائر وارد کشور شوند به همین دلیل باید همه دستگاه های نظامی، امنیتی و خدماتی در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم باشند.

نوذری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از 70 تا 80 درصد زائران بازگشتی از مرز مهران وارد کشور شوند،خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی، پلیس راه و حمل و نقل جاده ای می بایست تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل آورند.

استاندار ایلام گفت: اربعین امسال تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و از طرفی با وجود اینکه تنها مجوز 60 هزار زائر ایرانی به عراق صادر شد اما با رایزنی های انجام شده روز گذشته در رایزنی با طرف عراقی مجوز 3 هزار زائر ایرانی که چندین روز در پایانه منتظر بودند، صادر و آنان راهی عراق شدند.

نوذری افزود: روز جمعه و شنبه هفته پیش موجی از عاشقان اهل بیت علیرغم بسته بودن مرز به پایانه مراجعه کردند که این تا حدودی کار نیروهای انتظامی و امنیتی را سخت کرد.

وی خواستارنصب تابلوهای راهنما برای جلوگیری از سردرگمی زائران ورودی به کشور شد و اظهار داشت: این مهم وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده ای است و باید در اسرع وقت انجام شود.

وی از هلال احمر خواست تا در ساماندهی تغذیه و اسکان زوار با  کمیته اسکان همکاری کند و تصریح کرد: همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا خدمات به بهترین شکل به زوار ارایه می شود.

نوذری با تاکید بر برگزاری نشست هماهنگی تکمیل زیرساخت های بهداشتی، از دستگاه های مرتبط خواست در انجام رپیدتست،قرنطینه و  تست پی. سی. آر و  سایر مسائل بهداشتی همکاری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه