English

محمد نوذری:

مرز مهران همچنان بسته است/ زائرانی که در مرز مهران هستند به استانهای مبدا عودت داده می شوند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مرز مهران همچنان بسته است و امکان خروج هیچ زائری در این مرز امکان ندارد ، افزود: همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند به استان خود عودت داده می شوند.

مرز مهران همچنان بسته است/ زائرانی که در مرز مهران هستند به استانهای مبدا عودت داده می شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست ویژه ستاد اربعین در شهرستان مهران با بیان اینکه تمام تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار اندیشیده شده است، افزود: مرز مهران همچنان بسته است، تمام تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند  به استان خود عودت داده می شوند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا و صدور مجوز از سوی دولت عراق 2 موضوع مهم و تاثیرگذاردر برنامه ریزی های ستاد اربعین هستند، اظهار داشت: بدلیل شیوع بیماری کرونا ،عدم موافقت دولت عراق از طریق مرزهای زمینی و مصوبات ستاد اربعین امکان خروج هیچ زائری از مرزهای زمینی کشور مقدور نیست ، لذا خواهش می کنیم که مردم به مرز مهران نیایند.

استاندار ایلام تصریح کرد: طبق برنامه ریزی قبلی 60 هزار نفر از مسیرهای هوایی به عراق سفر کرده و پیش بینی می شود 80 درصد از این افراد از مرز مهران برگردند که ضرورت دارد برنامه ریزی لازم بدین منظ‌ور انجام شود.

نوذری خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه جمعیتی که در مرز، شهر و ورودی مهران و نیز حجم جمعیت بازگشت در روزهای آینده مشاهده می شود، ضرورت دارد کلیه دستگاه‌ها و مدیران برنامه ریزی ها، تدابیر و تمهیدات لازم را فراهم کنند.

استاندارایلام بر برنامه ریزی برای پذیرایی وانجام خدمات لازم برای زائران تاکید کرد و گفت:معاونان استاندار، فرماندار مهران، اعضای ستاد و سایر مدیران زمینه کار را فراهم آورده تا موکب داران و سایرین بتوانند بصورت هماهنگ شده پذیرایی و خدمات مورد نیاز به زائران را انجام دهند.

نوذری بر آماده باش کامل مدیران، امکانات و تجهیزات برای اربعین تاکید کرد و افزود: کلیه مدیران عضو ستاد اربعین تا پایان روز جمعه مورخ 9 مهرماه موظف به استقرار در مهران و مکلف به انجام خدمات پیش بینی شده برای تسهیل در تردد زائران هستند.

وی با اشاره به اینکه اربعین آبروی نظام و استان بوده و در سالیان گذشته جمعیت میلیونی از مرز تردد داشته اند و مردم استان نیز همواره بعنوان خادم الحسین خدمات مطلوبی را به انجام رسانده اند،اظهار داشت:همکاری و هماهنگی در استان بعنوان باب الحسین و برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط مدیران برای تسهیل در تردد زائران و ارائه خدمات ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه