English

احمد کرمی خبر داد:

۲۴ موکب در منطقه مرزی مهران آماده پذیرایی از زائرین هستند

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت:500 نفر نیروی مردمی در قالب 24 موکب از سراسر کشور ازجمله اصفهان، تهران، قم ، اراک ، شمیرانات، کاشان و ایلام، سپاه و بسیج استان ایلام، اوقاف و اموخیریه، راهداری و حمل و‌نقل جاده ای ایلام، آستان قدس و غیره آماده خدمت به زائران اربعین هستند.

24 موکب در منطقه مرزی مهران آماده پذیرایی از زائرین هستند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران  در جلسه‌ای که با حضور فرماندارمهران و مدیران مواکب مردمی استان های مختلف کشور  برگزار شد، افزود: امسال برای مراسم پیاده‌روی اربعین مراسم خاصی نداشتیم و تردد بصورت زمینی ممنوع بود ولی مردم این موضوع را رعایت نکرده اند و همچنان در مرز مهران و مبادی ورودی ایلام و‌مهران معطل مانده اند.

 وی اظهار داشت: برای بازگشت زائرین از عتبات عالیات تعداد 24 موکب دایر شده که برگزاری این نوع جلسات در رابطه با پدیزای از زائرین که قریب به 220 هزار نف تخمین  داده شده با  م‌اندیشی و تعامل در این راستا خدمات خوبی ارائه گردد.

رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران  تصریح کرد: بیش از 500 نیروی مؤمن و انقلابی با توان شخصی و مردمی در قالب این موکب‌ها فعالیت دارند تا عملیات مشترکی را رقم بزنند که امروز به یکی از اثربخش‌ترین حرکت‌های فرهنگی تبدیل شده است.

تشکیل قرارگاه  آب اربعین حسینی در مرز مهران

رئیس قرار گاه اربعین استان ایلام با اشاره به اینکه به منظور تامین آب شرب مورد نیاز زائرین اربعین ،قرارگاه آب درمرز مهران تشکیل شده است،گفت:با توجه به گرمای هوا در شهر مرزی مهران، برگشت زائرین و ضرورت تامین آب شرب زائرین،قرارگاه آب با محوریت توزیع ر پایانه مرزی ایجاد شد.

 احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه با همکاری آبفا، آب منطقه ای  و ستاد بازسازی عتبات عالیات، آب شرب مورد نیاز زائرین در مسیر تعیین شده تهیه و توزیع خواهد شد، افزود: پیش بینی می شود 70 تا 80 درصد زائران از مرز مهران وارد کشور شوند لذا تاکنون بیش از 30هزار آب معدنی در قرارگاه  آب در پایانه مرزی مهران دپو شده است.

 وی با بیان اینکه 12موکب برای برگشت به زائران خدمات ارائه خواهند داد و بلافاصله به وسیله اتوبوس به مقاصد و شهرهای خود انتقال داده می شوند،اظهار داشت: همه دستگاه های خدمات رسان پای کار هستند و کار خدمات رسانی به زائرین به صورت مستمر ادامه دارد.

 معاون عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه اربعین استان تصریح کرد: با توجه به حجم زائرین در برگشت به سمت مهران است، انتظار داریم که زائرین عزیز به گونه ای برنامه ریزی کنند که با مشکل مواجه نشوند.

کرمی با اشاره به اینکه مرز مهران بسته است و مردم به هیچ وج به مهران مراجعه نکنند،خاطرنشان کرد: مرز مهران فقط برای ورود زائران اربعین باز است و امکان خروج از این مرز وجود ندارد.

کرمی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه