English

احمد کرمی:

میزبانی زوار اربعین افتخار مردم ایلام است

معاون عمرانی استانداری ایلام بر برگزاری هر چه باشکوتر اربعین و میزبانی از زوار در استان تاکید کرد و گفت: میزبانی زوار اربعین افتخار مردم ایلام است و امسال باید به بهترین نحو میزبان زوار باشیم.

میزبانی زوار اربعین افتخار مردم ایلام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد اربعین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ی ایلام، امام جمعه ی مهران، فرمانده سپاه و دیگر اعضای کمیته در مهران برگزار شد،افزود: امسال 60 هزار نفر به کشورمان سهمیه اربعین اختصاص یافته است و برای مسیر برگشت این زوار به صورت زمینی باید آمادگی لازم را داشته باشیم که این امر در مرز مهران صورت می گیرد و باید آمادگی کاملی را در این زمینه داشته باشیم .

وی با بیان اینکه مردم استان مدال افتخار میزبانی زوار اربعین را بر سینه خود دارند، اظهار داشت: ایلام در آخرین سال برگزاری اربعین تا 240 هزار نفر تردد از مرز مهران را داشت و امسال حساسیت های بالایی در این زمینه وجود دارد.

معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مدیران و مسئولین کمیته ها باید از روز شنبه هفته آینده در مهران مستقر شوند، خاطر نشان کرد: پیک کار ما از 30 شهریور تا 8 مهرماه خواهد بود و روزانه جلسه ستاد اربعین را برگزار خواهیم کرد و روند اقدامات را پیگیری می کنیم.

کرمی به مکاتبات و مذاکراتی که با نهادها و ستادهای ملی صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: نیازمندی های استان در این خصوص اعلام شده است و انتظار می رود به سرعت نسبت به رفع آنها همکاری لازم بعمل آید.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با بیان این که 93 میلیارد تومان اعتبارات اربعین به استان در قالب اوراق سه ساله اختصاص یافته و بین دستگاهها توزیع شده است،گفت: هر کدام از دستگاهها که موافقت نامه های خود را مبادله کرده اند اعتبارات پرداخت شده است و اگر دستگاهی هنوز موفق به تبادل موافقت نامه نشده باید هر چه سریعتر نسبت به تبادل آن اقدام نماید.

کرمی با اشار ه به اینکه استان ایلام مسئولیت میزبانی از زوار اربعین را در مسیر بازگشت دارد، افزود: موکب ها و برنامه ریزی های ما باید منطبق برمسیر بازگشت زوار و تأمین وسایل ایاب و ذهاب زوار در مسیر برگشت باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند نقطه موکب متمرکز در استان برپا می شود، اظهار داشت: در دو نقطه مرز مهران شامل پایانه شهید سلیمانی موکب برپا می شود و یک موکب هم با همکاری سپاه و یک موکب در پایانه برکت برپا می شود و در کنجانچم موکب دائمی وزارت نیرو برپا خواهد شد و در مسیرهای دهلران و سرابله و ایوان هم مواکبی ایجاد شود که پذیرایی مناسبی به صورت پک ها و غذای بسته بندی و آب بسته بندی در نظر گرفته می شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام یکی از ضروری ترین اقدامات را برپایی قرارگاه آب در مرز مهران دانست و از  آب منطقه ای و آب و فاضلاب خواست تا در خصوص برپایی این قرارگاه و دپو آب اقدامات لازم را انجام دهند.

کرمی تصریح کرد: در خصوص تأمین آب بسته بندی و آب معدنی هم با مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان هماهنگی های لازم صورت گرفته است .

وی خواستار تکمیل زیرساخت های اربعین به صورت پایدار شد و اظهار داشت: زیرساخت های اربعین باید پایدار باشند بخصوص با توجه به فصل گرما تأمین آب پایدار اربعین و شهر مهران درحال اجرا است و در این زمینه از آب مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد.

جانشین ستاد اربعین استان ادامه داد: زمین های لازم در اختیار استانهای معین قرار گرفته است و این استان ها نسبت به ساخت و سازهای دائمی در مهران اقدام خواهند کرد.

وی به حمل و نقل زوار اربعین در مسیر برگشت اشاره و خاطرنشان کرد: باید برای تردد روزانه حداقل 20 هزار نفر آمادگی لازم را داشته باشیم و حداقل 500 اتوبوس آماده برای انتقال زوار در اختیار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه