English

استقبال پارک های علم و فناوری برای ایجاد ارتباط با مدارس

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: پارک های علم و فناوری علاقه مند به ایجاد ارتباط با مدارس هستند زیرا اگر باور کارآفرینی از سنین پایین در دانش آموزان ایجاد شود، پس از ورود به دانشگاه با دید بازتری ادامه تحصیل داده و در آینده مخاطبین خوبی برای مجموعه هایی مثل پارک علم و فناوری می شوند.

استقبال پارک های علم و فناوری برای ایجاد ارتباط با مدارس

به گزارش خبرگزاری موج یزد، یک شرکت دانش بنیان در یزد با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه استان، از پلتفرم تخصصی برنامه نویسی کودک و نوجوان «بی کد» رونمایی کرد.
به نقل از  روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، این پلتفرم بستری برای به اشتراک گذاری اطلاعات تخصصی در حوزه ی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان است که نسخه ی اولیه ی آن در فروردین ۱۳۹۹ رونمایی شده است. این نرم افزار به  آدرس becode.ir در دسترس بوده و دارای ویژگی هایی چون مشخص نمودن مسیر یادگیری برای هر یک از شاخه های برنامه نویسی و دسترسی به ویدئوهای آموزشی بهترین اساتید، ساخت انجمن با موضوعات دسته بندی شده مربوط به زبانهای برنامه نویسی ویژه کودک و نوجوان، ایجاد امکان فروش محصولات و خدمات آموزشی توسط اموزشگاه ها از جمله دوره ها ، ویدئو های آموزشی، کتاب و ایجاد امکان اشتراک گذاری برنامه ها با قابلیت مشاهده آنلاین و دانلود فایل برنامه است.
الهه نخعی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که در مراسم رونمایی این پلتفرم سخن می گفت، با اشاره به امکان ارتقای کاربر به آموزشگاه با یک کلیک در این پلتفرم، اظهارداشت : در صورتی که فرد ثبت نام کننده مدیر یک آموزشگاه باشد، می تواند پنل کاربری خود را با یک کلیک به آموزشگاه ارتقا داده و بعد از بررسی و تایید صلاحیت آموزشگاه، امکاناتی به صورت رایگان برای وی فعال می شود.
نخعی افزود: معرفی دوره های حضوری و آنلاین، گذاشتن اطلاعات کامل از آموزشگاه مثل اطلاعات تماس ، لینک وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی، معرفی مربیان و سوابق آنها، گذاشتن دوره های آموزشی ویدیوئی رایگان و غیر رایگان، معرفی و فروش پکیج های سخت افزاری و کتاب های آموزشی آموزشگاه و پاسخگویی به سوالات کاربران کودک و نوجوان از جمله این امکانات است.
وی از تعیین سطح کاربران بر اساس فعالیت های داخل شبکه اجتماعی، به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این پلتفرم خبر داد و گفت: جهت ترغیب کاربران مخصوصا کودکان و نوجوانانی که در حوزه برنامه نویسی تازه شروع به فعالیت کرده اند ، نمودار تعیین سطحی طراحی شده و هر کاربر به ازای دنبال کنندگان، سوالاتی که پاسخ داده، لایک هایی که دریافت کرده و دوستانی که دعوت نموده، امتیازات متفاوتی دریافت می کند.
نخعی افزود: هر کاربر بعد از کسب 2000 امتیاز، به کاربر ویژه یا سطح مربی ارتقا یافته و برای او امکاناتی نظیر کیف پول و امکان گذاشتن ویدیو، جزوات یا فایل های دانلودی غیر رایگان، فراهم می شود که با توجه به عدم محدودیت سنی در این زمینه، بسیاری از نوجوانان که علاقه مند به کسب درآمد هستند به راحتی می توانند با گذاشتن آموزش های مفید، کسب درآمد کنند.
لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از موفقیت شرکت ورتا، به عنوان یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد، گفت: برنامه ریزی این شرکت برای رده سنی 8 تا 16 سال که سن شکل گیری شخصیت اجتماعی و کاری کودکان است، بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.
وی افزود: پارک های علم و فناوری علاقه مند به ایجاد ارتباط با مدارس هستند زیرا اگر باور کارآفرینی از سنین پایین در دانش آموزان ایجاد شود، پس از ورود به دانشگاه با دید بازتری ادامه تحصیل داده و در آینده مخاطبین خوبی برای مجموعه هایی مثل پارک علم و فناوری می شوند.
لطفی آسان و همگانی کردن را یکی از ویژگی های تکنولوژی ها برشمرد و گفت: این پلتفرم در این زمینه هم موفق بوده و تکنولوژی و نوآوری را در خدمت آسان نمودن و همگانی کردن به کار گرفته است.
پاکدل، مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های بالای استان یزد در زمینه آی تی، گفت: استان یزد در شاخص دسترسی مردم در شهر، روستا و جاده به زیرساخت های ارتباطی و شاخص مهارت یا علم‌آموزی رتبه دوم و در شاخص دسترسی مردم به رایانه، رتبه اول را در کشور دارد.
وی این پلتفرم را یکی از محصولات برتر استان و نشان دهنده توانمندی یزدی ها دانست و گفت: باتوجه به اینکه کشور به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت می کند، موارد اشتغال ایجاد شده از جنس این حوزه بسیار ارزشمند هستند.
پاکدل با بیان اینکه حوزه کاری شرکت داده پردازان ورتا، برطرف کردن دغدغه اکثر والدین در زمینه بهینه سازی حضور فرزندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، گفت: ما نیاز داریم به نسل بعدی جسارت تولید محصول و ارائه خلاقیت را بدهیم و حاکمان آینده، افراد توانمند تر هستند.

جهانگرد، مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد یکی از فعالیت های اصلی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بویژه با شیوع ویروس کرونا و کمتر شدن ارتباط با دوستان را حضور در شبکه های اجتماعی دانست و گفت: حضور در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آسیب های اجتماعی برای بچه ها ایجاد می کند که این ارتباطات اگر در بسترهای هدفمند و کنترل شده مانند این پلتفرم انجام شود، علاوه بر تقویت ارتباطات اجتماعی درکودکان ، آموزش های مفید به آنان ارائه می کند.
وی با بیان اینکه شرکت ورتا به واسطه تخصصی که در حوزه برنامه نویسی کودکان و اسکرچ داشت، در این حوزه پیشگام شد و فعالیت خود را به سمت ایجاد یک بستر شبکه اجتماعی برای کودکان و نوجوانان سوق داد که توسط آن بتوانند تجربه های برنامه نویسی را با هم به اشتراک بگذارند.
جهانگرد افزود: با توجه به اینکه این حوزه خیلی شناخته شده نبود نیاز به یک فاز اولیه داشت که با همکاری نهادهای مختلف مثل آموزش و پرورش و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد توانستند جامعه هدف خوبی را تربیت نموده و به واسطه آن جامعه هدف، این شبکه اجتماعی را شکل بدهند.
وی با اشاره به حمایت حداکثری پارک علم و فناوری یزد از این شرکت، کمبود نیروهای متخصص در حوزه آی تی را یکی از مشکلات شرکت های فعال در این زمینه برشمرد و گفت: وقتی کودکان از سن ۸ سالگی با مفاهیم برنامه نویسی در حوزه بازی آشنایی پیدا کنند در آینده راحت تر می توانند این رشته را در دانشگاه ادامه داده و کمبود منابع انسانی در حوزه آی تی را در سطح استان و کشور جبران کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه