English

استفاده از ظرفیت موقوفات در توسعه اکوسیستم نوآوری یزد پیگیری شد

مسئولان پارک علم و فناوری یزد در نشست مشترک با متولیان اوقاف و امور خیریه استان یزد، نتایج نشست پیشین طرفین برای استفاده از ظرفیت موقوفات در توسعه اکوسیستم نوآوری استان، را پیگیری کردند.

استفاده از ظرفیت موقوفات در توسعه اکوسیستم نوآوری یزد پیگیری شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، محمد مهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد در این نشست با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای فناور توانایی خرید زمین و احداث ساختمان را ندارند، گفت: استفاده از ظرفیت‌ موقوفات باعث می‌شود فضایی هرچند مختصر برای ادامه فعالیت این شرکت ها مهیا شود.
وی از شناسایی تعدادی از این قطعات در محدوده پهنه اقبال خبر داد و گفت: اگر این قطعات با شرایط مناسب در اختیار پارک و شرکت های آن قرار گیرد، علاوه بر تقویت بعد حمایتی آنها، این زمین ها به مرکز اقبال متصل شده و فضای آن را گسترش می دهد.
وی افزود: در واقع بخشی از محدوده پهنه اقبال شامل زمین های وقفی است که با تدبیر و راهنمایی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد می توان از ظرفیت آن استفاده نمود و یک اقدام ماندگار در حوزه وقف استان رقم زد.
علی پورسلمان،معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست وقف را یکی از زیباترین یادگاری های به جا مانده از نیاکان توصیف کرد و گفت: اداره اوقاف آمادگی همکاری با پارک علم و فناوری یزد و شرکت های فناور در زمینه های مختلف را دارد.
وی با اشاره به وجود چند قطعه زمین وقفی در محدوده پهنه اقبال، گفت:‌ بهره برداری از چند قطعه از این اراضی را به مزایده گذاشته ایم و فرصت خوبی برای پارک و شرکت های فناور است تا از طریق شرکت در مزایده که تنها راه واگذاری است، این اراضی را در اختیار بگیرند.
پورسلمان افزود: پارک می تواند فهرست زمین های مورد نظر خود را اعلام نماید تا ما امکان واگذاری و مراحل آن را تسریع بخشیم.
وی افزود: اوقاف استان یزد تنها اداره اوقاف دارای تنفیذ در کشور است و این مسئله باعث تسهیل در فرآیندها می شود.
در این نشست که شهرام‌شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک و محمد سپهر، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزدنیز حضور داشتند، مقرر شد یک نماینده از اوقاف و یک نماینده از پارک علم و فناوری یزد جهت تسریع در روند اجرایی و بررسی نحوه استفاده از ظرفیت حداکثری موقوفات تعیین شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه