English

توافق پارک علم و فناوری یزد و پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت

رئیس پارک علم و فناوری یزد در دیدار با مدیر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در تهران، اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۳۵۰ شرکت فناور در پارک مستقر هستند که چندین واحد از آنها در حوزه نفت و گاز فعالیت دارند.

توافق پارک علم و فناوری یزد و پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد مهدی لطفی  رئیس پارک علم و فناوری یزد که در این بازدید، از سوی معاون فناوری و نوآوری و مدیر دفتر ارتباط با صنعت پارک علم و فناوری یزد همراهی می شد، با اشاره به ایجاد مراکز توسعه فناوری در حوزه های سرامیک، نساجی و معدن توسط پارک علم و فناوری یزد، گفت: در حوزه پتروشیمی و پلیمر نیز ظرفیت های خوبی برای ایجاد مرکز مشترک با همکاری پارک نوآوری و فناوری نفت، در استان یزد وجود دارد.

آیدین ختلان، مدیر پارک نوآوری و فناوری نفت در این نشست با بیان اینکه مراکز مشترک یا همکار، در استان‌هایی با زیرساخت های قوی در حوزه نفت و گاز ایجاد می‌شود، گفت: در استان یزد با توجه به ظرفیت های موجود می‌توانیم برای شروع کار با امضای یک توافقنامه مشترک از شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز حمایت کنیم.

وی افزود: طبق این توافقنامه از شرکت‌های پیش رشد، رشد و پسا رشد مستقر در پارک علم و فناوری یزد در حوزه نفت و گاز حمایت هایی از قبیل اعطای تسهیلات، کمک بلاعوض و توسعه بازار را انجام می دهیم.

ختلان یکی از اهداف پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت را تلاش برای تقویت پارک های علم و فناوری استان ها دانست و گفت: ما می خواهیم در کنار پارک های استانی، شرایط را برای حمایت از شرکت های مستقر در آنها فراهم کنیم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص استان یزد،گفت: اگر در حوزه نفت و گاز، ارتباط و شبکه سازی با صنعت ایجاد شود، فارغ‌التحصیلان برای فعالیت در این حوزه تشویق می شوند. شکوهی هدف از ارتباط با پارک نفت را ایجاد ارتباط با صنعت نفت و گاز کشور دانست و گفت: ما می‌خواهیم به واسطه انعقاد توافقنامه مشترک شبکه ای از ارتباطات را در این زمینه شکل بدهیم.

معتمد زاده، مدیر دفتر ارتباط با صنعت پارک علم و فناوری یزد نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل های استان در حوزه پتروشیمی و پلیمر گفت: می‌خواهیم سرمایه‌گذاران یزدی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه های پتروشیمی، صنایع و تجهیزات نفتی ترغیب کنیم و برای این کار باید زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه