English

مهدی قلیان:

افزایش ۷۰ درصدی مرگ‌ومیر زنان باردار بر اثر کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: واکسن‌هراسی در بین مادران باردار علمی نیست و بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند.

افزایش ۷۰ درصدی مرگ‌ومیر زنان باردار بر اثر کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: با توجه به سرعت واکسیناسیون در خراسان رضوی ، در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از آبان ماه این رقم به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد رسید.

قلیان در ادامه این خبر افزود: در برخی از شهرستان‌های استان مانند بردسکن  پوشش واکسیناسیون بالا و اکنون  تا ۷۰ درصد رسیده است و بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند و بدانند که  همه واکسنهای موجود ۸۰ درصد ایمنی دارند و از موارد شدید در صورت ابتلا به کرونا  پیشگیری می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: واکسیناسیون مادران باردار  نیز از ابتدای شهریورماه در خراسان رضوی آغاز شده است و کرونا میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی و کشور را طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۷۰ درصد افزایش داد.

وی همچنین تصریح کرد: واکسن‌هراسی در بین مادران باردار علمی نیست و طبق تحقیقات تزریق  واکسن هیچ مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند بلکه از خطر مرگ‌ومیر در صورت ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: وضعیت بیماری کرونا در کشور در آبان‌ماه امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج گیری موج بعدی باید پوشش واکسیناسیون در بین تمامی گروه‌های هدف فراگیر شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر خراسان رضوی از نظر پایین بودن ابتلا به کرونا شرایط خوبی در کشور دارد و رتبه هشتم به لحاظ کاهش مبتلایان را داراست و سیستان و بلوچستان پایین‌ترین میزان ابتلا به کرونا را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

قلیان اظهار کرد: خوشبختانه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در بین مبتلایان سرپایی، بستری شدگان و فوتی‌ها همچنان روند کاهشی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در مناطق  زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اوج موج پنجم تا بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر رسید که این میزان اکنون  نصف شده است.

وی متذکر شد: همچنین تعداد بستری شدگان روزانه  کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته به ۲۳۶ نفر رسید که کاهش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۳۳۴ بیمار بدحال کرونایی  اکنون در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز به ۱۹ نفر در روز کاهش یافته است که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

قلیان در خاتمه خاطر نشان کرد: روند کاهش تعداد مبتلایان نتایج  مثبت تست های کرونا در بیماران بستری  به ۳۴ درصد کاهش یافته است، درحالیکه این میزان در موج پنجم  بالاتر از ۷۰ درصد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه