English

استاندار اصفهان خبر داد:

انتقال ۷۰ کیلومتر آب از تونل سوم به اصفهان

استاندار اصفهان از انتقال ۷۰ کیلومتر آب از تونل سوم به اصفهان در دی ماه خبر داد.

انتقال ۷۰ کیلومتر آب از تونل سوم به اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام اربعین حسینی با اشاره باینکه تونل سوم کوهرنگ در دست بهره برداری کامل است، گفت: در صورت رفع مشکل سد تا دی ماه امسال ۷۰ میلیون لیتر آب به اصفهان منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استانداری نقش اجرایی در قضیه آب ندارد ، بیان داشت: سه مسؤولیت سیاست‌گذاری، هماهنگی و پیگیری  به عهده استانداری است و تنها وظیفه اجرایی آن برگزاری انتخابات است.

این مقام ارشد استان افزود: در حال حاضر مهم ترین و حادترین مسأله استان موضوع کم‌آبی است و معتقدم هیچ مسأله‌ای مهم‌تر از این موضوع برای استان وجود ندارد و علیرغم تلاش‌هایی که شده است عوامل اجرایی دیر به این قضیه پرداخته‌اند.

رضایی در خصوص آخرین وضعیت تونل بهشت آباد نیز توضیح داد: این پروژه از مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی اصفهان است، که قرار بود دو استان یزد و کرمان به کمک این پروژه بیایند؛ در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۹۸ شورای عالی آب مصوب کرد ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به اصفهان منتقل شود اما نحوه انتقال آب را بر عهده وزارت نیرو گذاشت.

وی ادامه داد: مسأله مهم دیگر استان موضوع سد و تونل کوهرنگ است که حدود ۲۰ سال است این پروژه مطرح است، در این اواخر به دلیل مشکل فنی حدود ۸ ماه است که کار منتظر تعیین تکلیف است و اگر این مشکل فنی نبود پروژه سد به اتمام رسیده بود.

استاندار اصفهان با اشاره به تونل کوهرنگ گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد کار انجام شده است و  تونل مشکلی ندارد و از دی ماه نیز امکان پمپاژ ۷۰ میلیون مترمکعب آب وجود دارد.

مقام ارشد استان اظهار کرد: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان برای آبرسانی به صنایع و کاهش برداشت آب توسط این بخش از زاینده رود در دستور کار قرار است و برای اجرای این پروژه از بین ۹ گزینه مسیر ۹۱۰ کیلومتری برای انتقال آب در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

عباس رضایی اضافه کرد: با استانداری‌های در مسیر انتقال آب رایزنی صورت گرفته است و این پروژه طی سه تا پنج سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

استاندار اصفهان در پایان در خصوص همراهی و همدلی نمایندگان مجلس در موضوع حل مشکل آب گفت: در دوره گذشته همراهی خیلی بهتری بود اما این دوره همراهی مثل دوره قبل نبوده است؛ البته شاهد بی‌تفاوتی هم نبودیم اما دوره قبل بهتر بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه