English

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

منافع اقتصاد و صنعت به مردم اصفهان نمی‌رسد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منافع اقتصاد و صنعت اصفهان به خود مردم اصفهان نرسیده و باید تلاش کرد که بیشتر شود.

منافع اقتصاد و صنعت به مردم اصفهان نمی‌رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی طغیانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره باینکه در استان اصفهان بسیاری از واحدهای تولیدی  و ۱۲ هزار شهرک صنعتی در استان وجود دارد، گفت: متأسفانه این منافع اقتصادی به مردم اصفهان نمی‌رسد و آنها سهمی از این سود ندارند.

وی اضافه کرد: باید سعی کنیم این اعتبارات به این استان اختصاص یابد، زیرا مردم اصفهان که آلودگی صنعت‌ها را متحمل می‌شوند قطعاً باید برای آنها عایدی داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرحی را تحت عنوان صندوق حمایت های مسئولیت‌های اجتماعی به استاندار اصفهان ارائه کرده ایم که سود مربوطه بر اساس اولویت‌های مردم اصفهان خرج شود ولی به این طرح توجهی نشد.

وی در خصوص آمار بیکاری دراستان گفت: آمار بیکاری فارغ التحصیلان حدود ۳۰ درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است و  بر همین اساس باید تلاش کنیم این معضل را در اصفهان بهبود ببخشیم.

مهدی طغیانی در ارتباط با موضوع آب در اصفهان نیز بیان داشت: حل مشکلات آب زاینده رود نیاز به یک تصمیم جامعی دارد و بر همین اساس لازم است منابع و مصارف آب این رودخانه شفاف سازی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: در شرایط فعلی متأسفانه مصرف آب زاینده رود در استان‌های بالا دست بیش از اندازه است، به همین جهت ضروری است تا در خصوص ساماندهی آن، چشم‌انداز آب مصرفی هر استان مشخص گردد.

وی تصریح کرد: در خصوص ساماندهی رود خانه زاینده رود باید مشارکت ذی‌نفعان صورت بگیرد تا بسیاری از این اختلافات بین استانی برطرف شود.

طغیانی همچنین در خصوص آلودگی هوای اصفهان گفت: از جمله مهمترین مشکلات استان آلودگی هوا است که باید رفع شود در این راستا باید سامانه رصد پایش دائمی آلودگی هوای اصفهان راه اندازی شود که در این خصوص اقدامات و همکاری‌های لازم با دستگاه‌ها انجام شده است.

نماینده مردم اصفهان در ارتباط با شرایط اقتصادی کشور توضیح داد: پیچیده شدن معیشت مردم طی سال‌های گذشته ناشی از تورم و گرانی است و طی 10 سال گذشته افزایش نقدینگی چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط  اما متأسفانه طی این سال‌ها تولید افزایش  نداشته است بر همین اساس پدیده تورم یک امر کاملاً واضحی است.

طغیانی گفت: همچنین در برخی از سال‌ها بی انضباطی بانکی و خلق اعتبار بانکی مزید بر علت بوده است وباعث ایجاد این حجم از نقدینگی شد ه است.

این نماینده مجلس افزود: به عنوان نمونه در سال 97 دو بانک خصوصی به اندازه بودجه کل کشور خلق اعتبار بانکی داشته‌اند و جواب رئیس کل بانک مرکزی نیز متاسفانه این بوده است که ابزار لازم برای برخورد با بانک‌های متخلفرا نداشته است به همین جهت  اصلاح قانون بانکداری کشور و بانک مرکزی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در صورتی که زیر ساخت‌های لازم اقتصادی در کشور اصلاح شود آینده‌ اقتصادی ایران بسیار درخشان است، گفت: اقتصاد کشورمان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اما متأسفانه به لحاظ کمبود زیرساخت‌ها با مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی روبه‌رو می‌شویم.

طغیانی بیان داشت:  لازم است زیر ساخت‌های اقتصادی در کشور اصلاح و به کلی ریشه دلالی در کشور خشک شود، زیرا اقتصادی که در آن دلالی به‌صرفه باشد، تولید وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در خصوص انتخاب استاندار جدید اصفهان گفت: اولویت اصلی ما برای تعیین استاندار جدید اصفهان بومی و متخصص بودن  است و باید فردی باشد که به موضوعات و مشکلات اصفهان مسلط  و در سطح مسائل و عظمت استان، صنعت و نقش آفرینی مردمان این دیار باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه