English

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان استثنایی نگاهی به جنبه‌ هنر در عرصه تعلیم و تربیت است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان استثنایی که به میزبانی مازندران در حال برگزاری است، برگزاری این جشنواره را نگاهی به جنبه‌ی هنر در عرصه تعلیم و تربیت دانست.

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان استثنایی نگاهی به جنبه‌ هنر در عرصه تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری  موج مازندران، سیدجواد حسینی در آئین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور که در باشگاه فرهنگیان ساری و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار در سطح برگزاری و شرکت با حضور 30 استان کشور در رشته های سرود، نماهنگ، تئأتر، تکنوازی، تکخوانی، پانتومیم، داستان نویسی، کار با چوب، دوزندگی، کار برروی شیشه، نقاشی، گرافیک و سفال برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در همه سطوح از جمله ناشنوا، کم توان ذهنی، معلول جسمس و حرکتی، نابینا و اوتیسم شرکت کرده اند و داوران ارزشمندی کار داوری آثار را برعهده دارند که در نهایت، برترینهای جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: فرهنگ زیربنای توسعه جامعه است و در گذشته توسعه را تکنولوژی محور، منبع محور و ثروت محور معنا می کردند اما از دهه 70 و 80 توسعه را انسان محور و فرهنگ محور تعریف کرده اند به این معنی که گسترش فرهنگ و سرمایه های فرهنگی است که می تواند مبنای توسعه جامعه باشد.

وی مهمترین هدف سند تحول بنیادین را تربیت انسان تمام ساحتی خواند و افزود: یکی از عرصه های مهم تربیت، تربیت زیباشناختی و هنری است که می تواند در تمام عرصه های دیگر نیز نقش آفرینی کند.

حسینی تصریح کرد: اگر تمام ساحت های تربیتی با ابزار هنری اتفاق بیفتد، از عمق و پایه بیشتری برخوردار خواهد شد.امروزه حتی برای درمان نیز از هنر استفاده می شود و هنردرمانی یکی از روشهای متداول درمان بسیاری از بیماریها شده است.

وی بیان داشت: برگزاری این جشنواره نگاهی به جنبه هنر در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان داشت: هنر می تواند مبنای توسعه قرار گیرد و هر بنیانی که بر اساس هنر شکل بگیرد، یک بنیان پایدار خواهد بود و امروزه ارزش گذاری انسانها می تواند بر مبنای نوع نگاه و درک هنری آنها به زندگی و توان هنری آنها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه