English

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آموزش ۱۴۰۰ ترکیبی از تدریس آنلاین و حضوری خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست پروژه مهر کرمانشاه گفت: سال تحصیلی امسال به واسطه نیاز مبرم دانش آموزان به امر تحصیل حضوری و از طرفی خطر وجود کرونا، جزو سخت ترین سالهای تحصیلی است.

آموزش ۱۴۰۰ ترکیبی از تدریس آنلاین و حضوری خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مجید یزدانپناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تأکید بر اجرای دستورالعمل ترکیبی آموزش حضوری و آنلاین برای دانش‌آموزان در مدارس، ابراز داشت: سه پازل برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با تابعیتوجود دارد نخست آموزش آنلاین صرف، دوم آموزش حضوری صرف و در نهایت آموزشی ترکیبی از حضوری و آنلاین برای دانش آموزان طراحی شده است.

وی تصمیم شورای مدارس که متشکل از معلمان، مدیران و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان را ارجح بر نحوه تشکیل نحوه برگزاری کلاس های ترکیبی آنلاین و حضوری عنوان کرد و افزود: با این وجود هیچ دانش آموزی اجباری برای حضور در مدرسه ندارد و معلمان با حضور در مدارس موظفند، علاوه بر تدریس حضوری، ساعاتی را نیز برای آموزش آنلاین اختصاص دهند.

وی در ادامه به واکسیناسیون 92 درصدی معلمان و فرهنگیان استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 92 درصد معلم های استان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، بنابراین در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس مشکلی برای تشکیل حضوری کلاس های درس وجود ندارد و هشت درصد باقیمانده معلمان که به هر دلیل مثل عدم حضور در کرمانشاه، وجود بیماری زمینه ای و .... موفق به دریافت واکسن نشده باشند، در صورت عدم گواهی موجه از حضورش در کلاس به طور حتم جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می شد امسال 325 هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل شود، گفت: تاکنون 98 درصد دانش آموزان در مدارس استان ثبت نام شده اند و دو درصد باقیمانده نیز بخشی دانش آموزان تجدیدی هستند که به تازگی تعیین تکلیف شده اند و بخش دیگری هم دانش‌آموزان کلاس نهمی هستند که هنوز درگیر انتخاب رشته خود هستند.

وی اشاره ای هم به اهمیت آموزش حضوری برای کلاس‌اولی ها داشت و گفت: در هیچ جای دنیا هیچ معلمی نمی تواند در آموزش یک دانش‌آموز کلاس اولی به شکل مجازی موفق عمل کند.

یزدان پناه تاکید کرد: بدون تعارف هیچ روش آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد و کیفیت آموزش در نوع مجازی به میزان قابل توجهی کمتر از آموزش حضوری است.

وی سپس با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بین 30 تا 35 هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس ثبت نام شوند، گفت: تاکنون تنها هفت هزار نفر از پیش دبستانی ها در مدارس  ثبت‌نام شده اند.

یزدان پناه ادامه داد: اگرچه گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست، اما تجربه ثابت کرده افرادی که در دوران تحصیل خود دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند، در بقیه دوران تحصیل خود موفق‌تر بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه