English

حجت الاسلام کریمی تبار:

جنبه فرهنگی دفاع مقدس بیش از بُعد نظامی تاثیرگذار بوده است/ رویکرد جدید سازمان تبلیغات قابل تقدیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ، بالاترین نقش را دفاع مقدس داشت و به فرموده حضرت امام (ره) جبهه دانشگاه خودسازی بود، گفت: توجه سازمان تبلیغات اسلامی به عرصه های مختلف از مراکز علمی تا روستاهای دور افتاده قابل تقدیر است.

جنبه فرهنگی دفاع مقدس بیش از بُعد نظامی تاثیرگذار بوده است/ رویکرد جدید سازمان تبلیغات قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم تکریم و معارفه مدیران تبلیغات اسلامی استان ایلام به تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام، شهدای عزیز و ایثارگران برای کشور ما عظمت و افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع)  یک حرکت  فرهنگی است، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  جانش را در راه خدا و امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد تا مردم را از جهالت و سردرگمی در گمراهی نجات دهد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه آثار این حرکت فرهنگی، میراث غنی تشیع است که امروز نسل به نسل از برکت امام حسین (ع) منتقل شده و به ما رسیده است، تصریح کرد: این سرمایه عظیم انقلاب اسلامی و فرهنگ تشیع است که امروز به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در دفاع مقدس بالاترین نقش را فرهنگ داشت و به فرموده حضرت امام جبهه دانشگاه خودسازی بود،  خاطرنشان کرد: بیش از آنکه بعد نظامی دفاع مقدس ما تاثیرگذار باشد بعد فرهنگ‌سازی آن مورد توجه بوده و موثر است.

وی با اشاره به اینکه افتخار مردم استان ایلام این است که از ابتدا و تا پایان جنگ تحمیلی ایستادند و جانانه ایستادند و  حماسه و مقاومت های مردان و زنان ایلام تاریخ قطوری از انقلاب اسلامی ما را تشکیل می دهد،گفت:ایستادگی و مقاومت، فرهنگی  که در دفاع مقدس برای ما ایجاد کرده است، تمام تلاش دشمن از شبیخون فرهنگی  تا تحریم های اقتصادی برای ضربه زدن به فرهنگ عاشورایی، اربعین حسینی و دفاع مقدس ملت ایران اسلامی است و در تلاش است که ما را از این ارزش های دینی  که نیروی جلو برنده  و پیش رونده است باز دارد.

امام جمعه ایلام افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، نهادی که مسئولیت تبلیغات اسلام و نشر فرهنگ اسلامی را دارد و از آغاز پیروی انقلاب اسلامی تاکنون سالهاست در این حوزه فعالیت دارد که طی چند سال اخیر با یک رویکرد جدید که هم محاسن روش  سنتی که حاکم بود را حفظ کردند و هم از ابزار روز و فضای مجازی استفاده شده است.

حجت الاسلام دکترکریمی تبار به توجه سازمان تبلیغات اسلامی به عرصه های مختلف از مراکز علمی تا روستاهای دور افتاده اشاره کرد و اظهار داشت:روحانیت استان همراهی و همگامی خوبی در مراکز فرهنگی و مساجد استان داشته اند، کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست و متناسب با مقدورات و توانمندی های استان بوده است.

وی تصریح کرد: ظرفیتی که اربعین حسینی در استان ایجاد کرده، فرصتی است که  در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی می تواند به صورت مستقیم، همکاری و تلاش مستمر برای خدمت به زوار اربعین حسینی در استان ایلام داشته باشد.

گفتنی است، طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام محمد علی نجفی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی ایلام منصوب شد و از تلاش های حجت الاسلام " محمد فتاحی " مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان تقدیر شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه