English

شرایط کاهش کرونا در خراسان رضوی پایدار نیست

رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی بیان کرد: نگران ورود موج ششم کرونا هستیم و رفت و آمد‌ها در مناطق شرقی و جنوبی و همجواری با کشور افغانستان احتمال شیوع سویه لامبدا و مو که منشاء آن‌ها آمریکای جنوبی است وجود دارد.

شرایط کاهش کرونا در خراسان رضوی پایدار نیست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود شبستری رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی اعلام کرد: ناپایدار بودن شرایط خراسان رضوی روند کاهشی مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان ادامه دارد، اما نگران ورود موج ششم کرونا در اواخر مهر امسال همگام با فصل پاییز هستیم.

شبستری در ادامه این خبر در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در خراسان رضوی عنوان کرد: این استان در حال رسیدن به انتهای موج پنجم کرونا است، اما شرایط پایدار نیست و در صورت رعایت نکردن دستور‌های بهداشتی امکان بازگشت بیماری وجود دارد.

رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی در ادامه اضافه کرد: احتمال اوج گیری موج ششم کرونا از شرق کشور وجود دارد و خراسان رضوی با توجه به رفت و آمد‌ها در مناطق شرقی و جنوبی و همجواری با کشور افغانستان در معرض خطر است و احتمال شیوع سویه "لامبدا"و "مو" که منشاء آن‌ها آمریکای جنوبی است وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: وارد شدن موج ششم کرونا نیازمند مساعدت و کمک همگانی در رعایت بهداشتی و پوشش فراگیر واکسیناسیون است ویروس کرونا تاکنون ۴۵ جهش داشته که در موج چهارم نوع آلفای انگلیسی و در موج پنجم نوع دلتای هندی آن در خراسان رضوی غالب بود.

رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: با تدابیر انجام شده موج پنجم کرونا در این استان که بیشترین تعداد ابتلا را در بین دیگر موج‌ها داشت به خوبی مدیریت شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این استان هم اکنون از نظر کاهش تعداد مبتلایان وضع بهتری در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر کشور دارد و از نظر کاهش تعداد مبتلایان در رتبه هشتم کشور است.

شبستری در خاتمه خاطر نشان کرد: انجام واکسیناسیون در این استان سرعت خوبی دارد و اگر ۷۰ درصد مردم دُز اول و دوم واکسن را دریافت کنند می‌توان کنترل ویروس کرونا و وارد نشدن به موج‌های بعدی را انتظار داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه