English

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر یک نفره استان یزد

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: نخستین جشنواره تئاتر یک نفره یا مونولوگ تین با همکاری این سازمان با اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و موسسه فرهنگی هنری کریاس در استان یزد برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر یک نفره استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اظهار داشت: نخستین جشنواره تئاتر یک نفره استان یزد در ۳ بخش هنرمندان استان، معلولین یا هنرمندان توان خواه و  هنرجویان  با هدف ارتقاء سطح کیفی بازیگری و شناسایی استعداد های نو در استان برگزار شده و آثار به مرحله داوری رسیده است.

وی ادامه داد:  برگزاری این رویداد با توجه به اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش بازیگری متعددی درسطح شهر وجود دارد، باعث شکوفایی و دیده شدن استعداد های علاقه مندان به این رشته و همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی دربین جوانان علاقه مند به هنربازیگری می شود.

 ملازینلی درباره روند برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به فراگیری ویروس کرونا این جشنواره به صورت  مجازی برگزار و هنرمندان آثار خود را با محوریت تک گویی برای جشنواره آماده و ارسال کرده اند.

به گفته وی، در این جشنواره با تمرکز بر آموزش، نسبت  به برگزاری کارگاه های آموزشی مونولوگ نویسی و بازیگری پس از بازبینی آثار از بین پذیرفته شدگان اقدام می شود تا شرکت کنندگان قادر باشند آثار خود را بعد از گذراندن کارگاه های آموزشی اصلاح و ترمیم کنند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه افزود: موضوعات ویژه در بخش های اصلی جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب های اجتماعی ، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان به ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی در زمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت خانواده به ویژه جوانان، کرونا و مدافعان سلامت، آثار برگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد، استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران و موضوع آزاد بوده و هنرمندان و علاقه مندان از سراسر استان در رشته‌های  و مقاطع مختلف در جشنواره شرکت کرده اند.

ملازینلی با بیان اینکه اولین جلسه بازبینی آثار راه یافته و پذیرفته شده این جشنواره برگزار شده، آثار مورد داوری قرار گرفته و پذیرفتگان به بخش بعدی راه یافته اند، اظهار امیدواری کرد در صورت رفع محدودیت ها و بهبودی اوضاع همه گیری کرونا، فرصت اجرای آثار برگزیده جشنواره در اولویت قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی